Instagram-julkaisun ajastaminen – katso parhaat sovellukset!

Jaa artikkeli

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Artikkelin sisältö

Instagram-julkaisun ajastaminen helpottaa someurakkaa ja tekee siitä organisoidumpaa, sillä julkaisuja voi ajastaa pidemmänkin ajan päähän. Instagram-julkaisujen ajastaminen on siis osa suunnitelmallista digimarkkinointia. Samalla säästetään merkittävästi aikaa muihin yritykselle tärkeisiin toimenpiteisiin.

Ajastaminen tekee Instagramin hallinnoinnista organisoidumpaa.

Instagram-julkaisun ajastaminen ei onnistu suoraan Instagramista. On kuitenkin olemassa muita, ulkoisia työkaluja, joiden avulla ajastukset voi tehdä kitkattomasti. Tässä artikkelissa esittelemme niistä muutamia.

Facebook Business Suite ja Creator Studio

Instagram-yritystilin julkaisut voi tehdä Facebookin kautta. Jos sinulla on Facebook-tili, onnistuu Instagram-julkaisun ajastaminen ilmaisella Facebook Business Suiten julkaisutyökalulla. Facebook omistaa Instagramin, joten Business Suiten julkaisutyökalu on hyvin helppokäyttöiseksi rakennettu.

Ajastamisen onnistumiseksi sinun on yhdistettävä Facebook- ja Instagram-tilisi. Yksityiskohtaiset ohjeet yhdistämiseen löytyvät Facebookin Ohje- ja tukikeskuksesta.

Sovelluksen etuna on se, että tulevaa julkaisua muokatessa esikatselu näyttää reaaliaikaisesti miltä julkaisu tulee näyttämään. Halutessasi voit toki julkaista sen myös vaikka heti.

Business Suiten tavoin myös Facebook Creator Studio helpottaa sisällönhallintaa Facebookissa ja Instagramissa, ja siinäkin molempien sisällöt ovat saatavilla samassa paikassa. Koska se on Facebook-työkalu, mainonnan pystyy tekemään etukäteen myös ajastetuille julkaisuille. Rakenne on selkeä ja sitä on helppo käyttää, minkä lisäksi tarjolla on hyvä sisältökirjasto. Joitakin huonojakin puolia on. Linkin esikatselukuvan muokkauksen toimivuudessa on ollut ongelmia ja työkalussa on esiintynyt jonkin verran bugeja.

Facebook Business Suitesta on saatavilla selainversio sekä mobiiliversio kaikille Android-puhelimille (Samsung, Google, Huawei, Sony, Vivo, Motorola) sekä iPhonelle.

Facebook Business Suiten ja Creator Studion tärkeimmät hyödyt:

  • Facebook- ja Instagram-julkaisujen hallinnointi kätevästi samassa paikassa
  • Todella helppokäyttöinen

Hinta:

Ilmainen

Mainos:

Later

Later-sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu. Sen toimivuutta, helppokäyttöisyyttä ja turvallisuutta lisää se seikka, että Later on Instagramin virallinen kumppani. Yksinkertaistettuna Lateriin ladataan yksi tai useampi kuva, jotka sitten ajastetaan haluttuihin ajankohtiin.

Preview-ominaisuus kertoo, miltä ajastetut julkaisut tulevat näyttämään niiden ilmestyessä. Saved Captions -ominaisuuden avulla puolestaan on mahdollista hallinnoida aihetunnisteita eli hashtageja. Yksi sovelluksen puute on se, ettei sillä voi mainostaa tulevia julkaisuja vaan ainoastaan sellaisia, jotka on jo valmiiksi julkaistu.

Later on erityisen tehokas muiden käyttäjien sisällön jakamisessa (repost). Voit ottaa puhelimellasi kuvan jonkun muun julkaisusta ja lisätä sen Laterin kautta omaan julkaisuusi. Kannattaa kuitenkin kysyä alkuperäiseltä julkaisijalta lupa jakoon ja noudattaa paikallisia tekijänoikeuslakeja.

Lateria voi käyttää niin selaimella kuin mobiilisovelluksellakin. On kannattavaa ladata sekä selain- että mobiiliversio, jotta pystyt muokkaamaan ajastuksia mahdollisimman mutkattomasti kaikenlaisissa ympäristöissä, kuten töissä tai ulkona.

Sovelluksesta on olemassa ilmaisversio, jolla voi ajastaa korkeintaan 30 julkaisua kuukaudessa. Maksulliset versiot tarjoavat enemmän herkkuja.

Laterin tärkeimmät hyödyt:

  • Helppo käyttää
  • Preview- eli esikatseluominaisuus
  • Tehokas repost-ominaisuus

Hinta:

Ilmaisversio saatavilla. Lisäksi tarjolla laajemmat ominaisuudet tarjoavat maksulliset versiot Starter (15 $/kk), Growth (25 $/kk) ja Advanced (40 $/kk).

Kiinnostuitko Laterista? Lue koko arvostelumme

Buffer

Buffer helpottaa Instagram-tilin ylläpitoa ja sopii erityisen hyvin pienille yrityksille ja yhteisöille, joiden resurssit somen hoitamiseen ovat rajalliset niin ajallisesti kuin taloudellisestikin.

Bufferilla voi tehdä julkaisuja niin yritys- kuin yksityistilillekin. Voit merkitä yritystilisi julkaisuihin verkkokauppasi tuotteita ja muita henkilöitä samalla tavalla kuin Instagramin omilla työkaluillakin. Jos haluat, pystyt myös lisäämään valmiiksi ensimmäisen kommentin, kuten vaikkapa hashtagin kommenttiosioon. Tarinoitakin voi periaatteessa ajastaa, mutta ne täytyy julkaisuhetkellä erikseen hyväksyä mobiilisovelluksella.

Buffer tarjoaa myös analytiikkaa.
Buffer tarjoaa myös analytiikkaa.

Bufferin ilmaisversiolla saat ajastettua korkeintaan kymmenen julkaisua. Se yleensä riittää ainakin pienelle yritykselle. Lisäksi on olemassa maksullisia paketteja, jotka tarjoavat laajempia ominaisuuksia. Niissä on enemmän tarjolla esimerkiksi analytiikkatietoja aiemmin tehdyistä julkaisuista. Kertyneen analytiikan ansiosta voidaan tulkita, millaisia julkaisuja yrityksen tai yhteisön kannattaa julkaista, jotta ne keräisivät mahdollisimman laajaa huomiota.

Instagramin lisäksi Bufferilla onnistuvat ajastukset Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin, LinkedIniin ja Pinterestiin.

Bufferin tärkeimmät hyödyt:

  • Erinomainen valinta etenkin pienille yrityksille ja yhteisöille
  • Hyvät analytiikkaominaisuudet

Hinta:

Hinnat on porrastettu. Ilmaisversion lisäksi Buffer tarjoaa maksullisen Essentials-version, joka maksaa 5 $/kk per tili). Sitä voi käyttää ilmaiseksi 14 päivän ajan.

Kiinnostuitko Bufferista? Lue koko arvostelumme

Hootsuite

Hootsuite on suosittu työkalu somen ajastukseen ja muuhun sisällönhallintaan. Instagramin lisäksi sillä voi tehdä julkaisuja yli 20:een sosiaalisen median alustaan, kuten Facebookiin, Twitteriin, LinkedIniin, Pinterestiin sekä YouTubeen, jossa sillä voi tehdä myös mainontaa. Voit myös suunnitella ja hallita tulevia kampanjoita.

Hootsuite seuraa myös sitä, mitä muualla netissä tapahtuu ja miten kilpailijat toimivat. Hootsuite tarjoaa myös analyysityökaluja julkaisuihin liittyen. Niiden pohjalta tehdyt kattavat raportit antavat tarkkaa ja selkeää dataa ja analyysejä päätösten tueksi. Raportit ovat visuaalisia ja helppolukuisia, ja raportointitavat ovat muokattavissa yrityksen tarpeita vastaavaksi. Ne myös kertovat sinulle, kuinka paljon mediaan investointi on tuottanut konversioita ja myyntiä.

Sosiaalisen median hallinnan lisäksi Hootsuiten avulla voi myös opiskella sosiaalisen median käyttöä. Hootsuite nimittäin tarjoaa omia webinaareja.

Hootsuiten tärkeimmät hyödyt:

  • Monipuoliset ominaisuudet
  • Yksinkertainen käyttää
  • Tarjoaa myös webinaareja ja kursseja
  • Hyvä hinta-laatusuhde

Hinnat:

Sovelluksessa on 30 päivän ilmainen kokeilujakso, minkä jälkeen se muuttuu maksulliseksi. Maksulliset versiot ovat nimeltään Team (109 €/kk) ja Business (599 €/kk). Lisäksi Enterprise-sovellusta voi tiedustella yhteydenotolla. Hinnoista löydät tarkempaa tietoa Hootsuiten omasta hinnastosta.

Kiinnostuitko Hootsuitesta? Lue koko arvostelumme

Tutustu lisää


Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 0 / 5. Vote count: 0

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Pidit sisältöä hyödyllisenä

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa!

Ikävä kuulla, ettei sisältö ollut hyödyllinen

Auta meitä kehittämään sisältöämme

Kerro missä voisimme olla parempia

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.