Mikä Hootsuite on?
Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu. Se skaalautuu niin voittoa tavoittelemattomien järjestöjen tarpeisiin kuin isoihin maailmanlaajuisiin organisaatioihin ja aina valtion hallintoon asti. Hootsuite tarjoaa omilla verkkosivuillaan rutkasti tietoa digitaalisesta markkinoinnista. Etenkin sosiaalisen median trendeistä tulee uusia blogipostauksia aktiivisesti. Palvelusta löytyy myös kursseja suoritettavaksi aina sertifikaatteihin asti, joilla pystyy pitämään omaa ammattillista osaamistaan alati muuttuvassa ympäristössä helposti ajantasalla. Hootsuite tarjoaa myös webinaareja, joissa keskitytään yhteen yksittäiseen haasteeseen.
Kenelle ja mihin ongelmaan Hootsuite tuo ratkaisun
Kuten jo aiemmin mainittiin, Hootsuite ei ole pelkästään sosiaalisen median hallintatyökalu, vaan sen avulla voi myös opiskella sosiaalisen median käyttöä. Sovellus auttaa pienyrittäjää pääsemään helposti sosiaalisen median kenttään sisälle. Isoille organisaatioille se puolestaan tarjoaa lähes rajattomat mahdollisuudet liiketoiminnan kehittämiseen ja sosiaalisen median hallintaan. Kattavat raportoinnit antavat tarkkaa ja selkeää dataa ja analyysejä päätösten tueksi ja niiden avulla on helppo tehdä muutoksia markkinoinnissaan.
Ominaisuudet
Hootsuitessa on julkaisujärjestelmä, jossa voi luoda ja ajastaa postauksia kaikkiin yrityksen sosiaalisen median kanaviin. Myös tulevia kampanjoita voi suunnitella ja hallita helposti sovelluksella, jolloin työkalu toimii myös projektinhallinnassa erinomaisesti. Sovellus tukee kaikkia postausmuotoja, myös videoita ja julkaisujärjestelmällä voidaan myös muokata kuvia. Esikatselulla mitään ei jää arvailujen varaan, kun postauksen saa tarkistettua ennen julkaisua. Näin brändin linjaus pysyy yhtäläisenä kaikissa sosiaalisen median kanavissa.
Hootsuite ei pelkästään seuraa yrityksen omia somekanavia vaan myös sitä mitä muualla netissä tapahtuu ja miten kilpailijat toimivat. Sovelluksella on helppo pysyä ajantasalla siitä mitä yrityksestä puhutaan ja analysoida kilpailijoiden toimintaa. Etenkin nopeasti muuttuvassa maailmassa ajan hermolla pysyminen on tärkeää, mutta se helpsoti vie paljon aikaa. Hootsuite seuraa tilannetta jatkuvasti ja yrittäjä saa tiedon ensimmäisten joukossa ja saa enemmän aikaa reagoida uusiin muutoksiin.
Analyysityökaluilla on mahdollista saada kattavat sosiaalisen median raportit kaikista kanavista yhdellä kertaa. Raportit ovat visuaalisia ja helppolukuisia ja raportointitavat ovat muokattavissa yrityksen tarpeita vastaavaksi. Analyysityökalulla on myös helppo tehostaa postauksia, kun yhdellä vilkaisulla voi nähdä milloin on paras aika julkaisun tekemiseen. Analyysityökaluilla pystyy myös helposti laskemaan miten paljon sosiaaliseen mediaan investointi on tuonut konversiota ja myyntiä, joten markkinointibudjetin laadinnassa työkalu on aivan omaa luokkaansa.
Hootsuitella pystyy hallinnoimaan yli 20 eri sosiaalisen median alustaa, muun muassa suosituimmat Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, LinkedIn sekä Reddit. Tarkista kaikki Hootsuiten tarjoamat integraatiot heidän omilta verkkosivuiltaan.
Hinta
Hootsuite tarjoaa 30 päivän ilmaisen kokeilujakson, jonka jälkeen palvelu muuttuu maksulliseksi. Monipuolisuudestaan huolimatta Hootsuite ei ole markkinoiden kalleimmasta päästä sosiaalisen median hallintatyökaluissa, vaan käyttö on alkaen 49 euroa kuukaudessa. Perusversio on yksinyrittäjälle jo varsin kattava, koska käyttäjiä voi olla yksi, mutta sosiaalisen median tilejä voi olla jopa 10. Erilaisia valmiita palvelukokonaisuuksia on 3, mutta palvelu on räätälöitävissä täysin yrityksen tarpeita vastaavaksi. Lue tarkemmin Hootsuiten hinnoittelusta ja eri paketeista.
Hootsuite kokemuksia
Hootsuiten käyttäjät ovat kokeneet, että työkalussa on helppoa ajoittaa julkaisuja useille alustoille yhdessä paikassa. Myös tulevien julkaisujen tarkastelu on koettu käteväksi ominaisuudeksi. Puutteeksi on koettu se, että sovelluksen sisällä ei pysty luomaan sisältöä. Myös sitä on harmiteltu, ettei samanaikaisesti voi ajastaa useampaa Instagram-kuvaa samassa postauksessa, vaan se vaatii erillisen puhelimeen lähetettävän muistutuksen.
Arvostelu
Palvelun monipuoliset ominaisuudet voi aluksi tuntua hyvin hämmentäviltä, mutta sen käyttö on kuitenkin yksinkertaista. Kaikki eivät tarvitse kaikkia Hootsuiten tarjoamia ominaisuuksia ja siksi sen muokattavuus täysin yrityksen tarpeita vastaavaksi on omaa luokkaansa. Isona plussana palvelussa on webinaarit ja kurssit, joilla omaa ammattitaitoa saa pidettyä helposti yllä ja pysyy aina ajan hermolla sosiaalisen median kentän tapahtumista.
Hinta-laatusuhde Hootsuitessa on todella kova ja pienellekin yritykselle se tarjoaa monipuoliset ja kattavat sosiaalisen median hallintatyökalut edullisella kuukausimaksulla. 30 päivän ilmaisella kokeilujaksolla pääsee jo hyvin sisälle sovelluksen toimintoihin ja raportteihin. Kokeilujakson aikana sovellus tulee jo hyvin tutuksi ja sen käyttö on muodostunut sujuvaksi. Uutiskirjeet pitävät yrittäjän ajanhermolla sosiaalisen median kentän uusimmista trendeistä ja niitä seuraamalla saa oman markkinoinnin ja somenäkyvyyden pidettyä tuoreena.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Later on sovellus, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu.
- Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa.
- Sprout Social on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä.
- Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa.
- StoryChief on sosiaalisen median hallintaan tarkoitettu työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA on vaikuttajamarkkinointialusta, joka tuo yhteen brändit ja sisällöntuottajat.
Tutustu myös seuraaviin vaihtoehtoihin (arvostelu tulossa!)
- Meltwater Engagen avulla voit julkaista ja ajastaa sisältöjä esimerkiksi Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin ja LinkedIniin, vastata asiakkaiden kysymyksiin sekä mitata sosiaalisen median kanaviesi kehittymistä.
- Cuutio Content Studio – Kattavat ominaisuudet sosiaalisen median sisältöjen suunnitteluun, julkaisuun sekä analysoimiseen.
- Sendible – Kasvata sosiaalisen median yleisöäsi ja tavoita entistä enemmän ihmisiä Sendiblen all-in-one -työkalun avulla.
Aiheeseen liittyvä blogit
Instagramn-julkaisun ajastaminen – Katso suosituimmat sovellukset
Facebook Business Suite – Helpotusta somettamiseen
Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa
Kaipaatko apukäsiä sosiaalisen median hallinnointiin ja suunnitteluun? Selaa ja löydä tarpeisiisi sopiva freelancer kotimaisen Freedomlyn valikoimasta.
Lue lisää: Digitaalisten palvelujen markkinapaikka Freedomly syntyi kahden yrittäjän omasta tarpeesta
Lue arvostelu: Freedomlyn arvostelu
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.