Mikä Humanz on?
Humanz on brändeille tarkoitettu vaikuttajamarkkinoinnin työkalu, jolla yritys voi hoitaa yhteistyötä vaikuttajien kanssa. Ohjelmisto käyttää tekoälyä ja koneoppimista vaikuttajien kohdeyleisön sekä heidän sisältönsä ja profiiliensa analysoimisessa auttaen yritystä löytämään sopivimmat ehdokkaat kampanjoihinsa. Alustalla voi tuloksia myös seurata reaaliajassa, jolloin kampanjoita voi helposti optimoida myös kesken kampanjan.
Brändien ja yritysten lisäksi alusta on tarkoitettu myös sisällöntuottajille ja vaikuttajille, jotka etsivät yhteistyökumppaniyrityksiä.
Kenelle ohjelmisto sopii?
- Brändit, jotka haluavat markkinoida tuotteitaan sosiaalisessa mediassa
- Mainos- ja markkinointitoimistot
- Vaikuttajat ja sisällöntuottajat
- Pk-yritykset, jotka pyrkivät saavuttamaan suuremman yleisön
- PR-vastaavat
Ominaisuudet
Humanz tarjoaa kattavat ominaisuudet ulkoistettujen kampanjoiden pyörittämiseen ja yhteistyön hallinnoimiseen vaikuttajien kanssa. Ohjelmistolla onnistuu niin kampanjoiden perustaminen kuin niiden maaliin vieminenkin.
Käyttäjä voi Humanz-työkalulla analysoida kampanjoita ja rakentaa toimivampia mainoksia ja julkaisuja. Alustalla voidaan reaaliaikaisesti seurata asiakkaan vuorovaikutusta sisällöntuottajan sivulla. Yritys voi seurata, miten asiakas on vuorovaikutuksessa yhteistyökumppanin julkaisun kanssa ja mihin asiakas klikkaa julkaisun nähtyään.
Humanz hyödyntää kehittynyttä tekoälyä analysoidessaan vaikuttajia, joita alusta ehdottaa yrityksille ja brändeille. Tekoälyä alusta käyttää myös analysoidessaan ja kootessaan vaikuttajaehdotuksia yritykselle. Alusta tarjoaa yrityksille kokonaisvaltaisen analyysin yhteistyökumppaneista, jotka alusta kokoaa käyttäjälle tämän valitsemien kategorioiden ja yhteensopivuuden perusteella. Alusta tunnistaa esimerkiksi sen, jos vaikuttajan seuraajissa on botteja, tai jos vaikuttajalla ei muuten ole laadukkaita ja aitoja seuraajia.
Humanz-alustalla käyttäjät voivat luoda raportteja kampanjoistaan. Raportit voivat sisältää yksityiskohtaisia tietoja kampanjan suoriutumisesta, ROI-laskelmia ja tietoa kampanjoiden kokonaisvaltaisesta tehokkuudesta. Tämä mahdollistaa dataan perustuvien päätösten tekemisen ja helpottaa vaikuttajamarkkinoinnin optimoimista tulevaisuudessa.
Hinta
Humanz tarjoaa yrityksille sekä maksuttoman että maksullisen version. Hintoja ei ole eritelty erikseen sivustolla, mutta yritykset voivat jättää yhteydenottopyynnön ja kokeilla alustaa ilmaiseksi ennen ostopäätöksen tekemistä. Vaikuttajille Humanz on aina ilmainen.
Arvostelu
Kokonaisuudessaan Humanz on moderni ja käyttötarkoitustaan palveleva alusta, joka sopii vaativaankin käyttöön. Sen ominaisuudet ja tekoälyä hyödyntävät ominaisuudet mahdollistavat alustan joustavan käytön niin yrityksille kuin vaikuttajille.
Isoimmat plussat Humanzissa ovat ehdottomasti reaaliaikainen suorituskyvyn seuranta ja turvallisuusominaisuudet brändeille ja sisällöntuottajille. Kampanjoiden hallinta on tehty turvalliseksi ja mutkattomaksi ja tarjolla on myös automatisoitua kampanjanhallintaa.
Risuja Humanz on saanut muun muassa siitä, ettei missään mainita kehityskohteista, mikä voi antaa kuvan, että alustaa ei jatkuvasti paranneta. Negatiivista on myös selkeiden hintojen puuttuminen, sillä tämä saattaa nostaa joillekin yrityksille kynnystä harkita alustan käyttöönottoa.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Later on sovellus, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu.
- Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa.
- Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu.
- Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa.
- StoryChief on sosiaalisen median hallintaan tarkoitettu työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA pitää vaikuttajamarkkinoinnin osa-alueet yhdessä paikassa.
- Customer.io on tehokas ja helppokäyttöinen sähköposti- ja markkinointiautomaatioalusta, joka auttaa yrityksiä luomaan dataan perustuvia markkinointikampanjoita.
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.