Mikä on Customer.io?
Customer.io on automaattinen viestintäalusta, joka on suunniteltu markkinoijille ja yrityksille helpottamaan ja tehostamaan asiakasviestintää. Se tarjoaa markkinoijille kattavan työkalupakin sähköpostien, SMS-viestien, sovellusviestien ja push-ilmoitusten luomiseen ja lähettämiseen.
Kenelle ohjelmisto on tarkoitettu?
Customer.io tarjoaa yrityksille ihanteellisen alustan suunnitella ja testata erilaisia viestejä eri asiakasryhmille. Customer.io-ohjelmistosta hyötyvät muun muassa:
- markkinoijat
- asiakastukitiimit
- verkkokauppiaat
- tuotepäälliköt
- markkinointitoimistot
Customer.io ominaisuudet
Asiakas.io sisältää kaikki olennaiset ominaisuudet viestien personointiin ja automatisointiin. Alla on katsaus muutamista sen ominaisuuksista:
Segmentointi
Customer.io mahdollistaa asiakkaiden segmentoinnin heidän käyttäytymisensä perusteella. Ohjelmistolla voidaan esimerkiksi luoda segmentin käyttäjistä, jotka ovat lisänneet tuotteen ostoskoriin, mutta eivät ole vielä ostaneet sitä. Ohjelmistolla voidaan segmentoida asiakkaita myös demografisten tietojen (ikä, sijainti, sukupuoli) ja asiakastyypin perusteella. Segmenttejä voidaan käyttää räätälöityjen viestien lähettämiseen.
Personoidut ja automaattiset viestit
Customer.io pystyy seuraamaan asiakkaiden käyttäytymistä verkkosivuilla tai sovelluksissa ja lähettämään sen perusteella räätälöityjä viestejä. Ohjelmisto tarjoaa automatisoidun viestinnän työkaluja, jotka mahdollistavat esimerkiksi tervetuloviestien, syntymäpäiväviestien, ostohistoriaan perustuvien viestien ja muiden tapahtumapohjaisten viestien lähettämisen automaattisesti oikeaan aikaan.
Reaaliaikaiset mittarit ja analytiikka
Customer.io näyttää reaaliaikaiset mittarit viestien avaus- ja klikkausprosenteista. Customer.io voi seurata konversioprosentteja, eli kuinka moni vastaanottaja on suorittanut toivotun toimenpiteen viestin jälkeen, kuten tehnyt ostoksen tai täyttänyt lomakkeen. Voit nähdä, kuinka moni asiakas on peruuttanut tilauksensa tai viesteihin reagoimisen. Customer.io tarjoaa tietoja viestien toimitusasteista ja mahdollisista virheistä.
Integraatiot
Customer.io voidaan integroida verkkosivustoihin ja sovelluksiin käyttämällä JavaScript-koodia tai ohjelmointirajapintoja (API). Ohjelmiston voi integroida eri CRM-järjestelmiin, kuten Salesforceen, HubSpottiin, Pipedriveen ja moneen muuhun. Työkalu integroituu myös suosittuihin sähköpostimarkkinointityökaluihin, kuten Mailchimppiin, SendGridiin ja Campaign Monitoriin. Customer.io on myös yhteensopiva analytiikkatyökalujen, kuten Google Analyticsin, kanssa.
Viestien testaaminen
Customer.io-ohjelmistolla käyttäjä voi testailla erilaisia viestejä. Käyttäjä voi testata erilaisia viestisisältöä, kampanjan aiheotsikoita ja toimitusaikaa. Viestejä voidaan testata A/B-testauksen avulla.
Customer.io hinta
Customer.iosta on olemassa kolme hintapakettia. 100 dollaria kuukaudessa kustantava Essential-paketti sopii parhaiten startupeille ja pienille tiimeille. Se pitää sisällään 5000 profiilia, visuaalisen Workflow-rakentajan, työkalut erilaisten viestien lähettämiseen, segmentoinnin, sähköpostituen, kaksi työtilaa ja asiakasyhteisön.
Premium-paketti hinnoitellaan tapauskohtaisesti ja se pitää sisällään kaikki Essential-pakettiin kuuluvat ominaisuudet ja lisäksi runsaasti Premium-ominaisuuksia. Suuryrityksille tarkoitettu Enterprise-paketti sisältää kaikki Premium-ominaisuudet ja lisäksi runsaasti muita suuryrityksiä palvelevia ominaisuuksia. Myös Enterprise-paketin hinnoittelu räätälöidään yrityskohtaisesti.
Customer.io kokemuksia
Yli 4 800 yritystä luottaa Customer.io:n käyttöön maailmanlaajuisesti. Käyttäjäkokemusten perusteella Customer.io saa paljon positiivista palautetta. Käyttäjät pitävät erityisesti sen helppokäyttöisestä käyttöliittymästä, kattavasta markkinoinnin automaatiosta, yksilöllisten viestien helppotajuisesta luomisesta, loistavasta tukitiimistä ja ohjelmistointegraatioista.
Toisaalta jotkut käyttäjät ovat kohdanneet haasteita ohjelmiston ensiasennuksessa, ja osa on kokenut vaikeuksia segmenttien määrittämisessä. Lisäksi on huomautettu joitakin epäselviä termejä hallintapaneelissa. Kokonaisuutena käyttäjät kuitenkin vaikuttavat rakastavan Customer.io:n ominaisuuksia, joita he pääsevät hyödyntämään sen intuitiivisen käyttöliittymän kautta.
Customer.io arvostelu
Customer.io erottuu joukosta monipuolisena automaattisen viestinnän alustana, joka vastaa nykyaikaisen teknologia-ajan yritysten tarpeisiin. Alusta tarjoaa helppokäyttöisen käyttöliittymän ja datavetoisen segmentoinnin sekä visuaalisen työkalun viestien työnkulun rakentamiseen ja reaaliaikaisiin mittareihin. Customer.io profiloituu voimakkaaksi viestintä- ja markkinointiautomaatioalustaksi, joka mahdollistaa yrityksille asiakkaiden tehokkaan sitouttamisen ja konversioiden saavuttamisen.
Tutustu markkinoinnin automaation ohjelmistoihin
Tutustu web-analytiikan ohjelmistoihin
Aiheeseen liittyvä blogit
Web-analytiikka – Suosituimmat työkalut esittelyssä
Tutustu CRM-ohjelmistoihin
Aiheeseen liittyvät blogit
- Sähköinen laskutus – kirjanpito-ohjelma tuo tehokkuutta
- Viisi tapaa hyödyntää tekoälyä markkinoinnissa
- Mitä vuonna 2024 kannattaa vaatia web-analytiikkatyökalulta? Piwik PRO ja Google Analytics 4 vertailu
- Miten aloittaa markkinoinnin automaatio
- Looker Studio on markkinoijan liittolainen – näin hyödynnät sitä tehokkaammin
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.