Arvostelu vanhentunut: LinkedIn osti Oribin alkuvuodesta 2022, eikä ohjelmisto ole enää sellaisenaan yleisön käytettävissä. Jäämme odottamaan mitä LinkedIn aikoo Oribilla tehdä…
Etsitkö helppokäyttöistä web-analytiikkatyökalua? Tutustu Piwik PRO:hon!
Piwik Pro on analytiikkatyökalu, jolla saat käyttöösi kattavat ominaisuudet verkkosivustojesi liikenteen tarkastelemiseen.
Piwik PRO:lla:
- Saat dataa kävijöistä loukkaamatta näiden yksityisyyttä
- tiedot tallentuvat turvallisille pilvipalvelimille EU:n sisällä
- saat tietoa kävijöistä, liikkuivatpa he verkkosivustolla, mobiiliapplikaatiossa, tai heidän ollessa sisään kirjautuneina verkkosivustollasi
- saat koko raakadatan käyttöösi.
Vanha arvostelumme:
Mikä Oribi on?
Oribi on all-in-one-markkinointianalyysityökalu. Se antaa kaiken kokoisille yrityksille mahdollisuuden tehdä älykkäämpiä dataan perustuvia päätöksiä huipputeknologialla, tehokkailla ominaisuuksilla ja huippuluokan optimointijärjestelmällä. Google on perinteisesti hallinnut analyysimarkkinoita, mutta se ei merkitse sitä, että muut ratkaisut tulisi unohtaa kokonaan. Vaikka Google Analytics on mainio foorumi ja se vastaa useimpien tarpeita, mielestämme muutkin alustat ansaitsevat huomiota, ja siksi olemme laatineet arvostelun Oribista.
Kenelle ja mihin ongelmaan Oribi tuo ratkaisun?
Verkkoanalyysiohjelmisto sopii ja on pakollinen kaikille yrityksille verkkosivustojensa suorituskyvyn analysoimiseksi. Tämän sovelluksen sisällyttäminen auttaa tunnistamaan asiakkaan käyttäytymisen. Sen avulla voi kerätä tärkeitä tietoja, joiden perusteella voi tehdä dataan perustuvia päätöksiä. Tämän ohjelmiston avulla voi analysoida verkkosivustosi kävijöitä ja mitata verkkosivuston liikennettä. Lisäksi voi tunnistaa kävijöiden vuorovaikutukset verkkosivustollasi ja käyttää sen edistyneitä työkaluja, joiden avulla voit jopa selvittää asiakkaasi sijainnin.
Oribi ei vaadi koodausta tai muita teknisiä taitoja. Se on tarkoitettu niille, joilla on vähän kokemusta ja jotka haluavat määritellä tuloksia ja luoda raportteja.
Ominaisuudet
Jos aiot jättää yhden suurimmista nimistä netissä, tarvitset hyvän syyn. Mielestämme Oribi on hyvä syy monien upeiden ominaisuuksiensa ansiosta. Alusta ei ainoastaan kata perusasioita hyvin, vaan onnistuu jopa ylittämään Googlen standardit tietyillä alueilla. Kun käytät tätä alustaa, yksi ensimmäisistä asioista, jonka todennäköisesti huomaat, on upea kojelauta. Tämän tyylikkään ja kiehtovan muotoilun avulla kaikki tarvitsemasi näytetään siististi yhdessä paikassa.
Koska voit asentaa seurantakoodin verkkosivustollesi, voit myös sulkea pois tietyt sivut, joista et halua kerätä tietoja. Seurantakoodi toimii myös erillään; voit saada Oribin toimimaan muiden seurantafoorumien, kuten Google Analyticsin, rinnalla. Oribin avulla kaikki vuorovaikutukset verkkosivustosi kanssa esitetään yhteenvetomuodossa, ja voit seurata käyttäytymistä verkkotunnuksilla.
Oribi mahdollistaa yksilöllisen seurannan. On hyvä tietää, mitä ihmisryhmät tekevät, mutta joskus sinun täytyy tehdä syvempää analyysiä, Oribin avulla sinulla on pääsy yksittäisten käyttäjien tietoihin. Voit oppia, keitä he ovat sekä mitä he tekevät ja miten he käyttäytyvät verkkosivustollasi. Google Analytics on tältä osin tiukasti rajoitettu, eikä heillä ole oikeutta lähettää henkilökohtaisia tietoja. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että datan kultakaivos on piilossa. Oribi tarjoaa sinulle pääsyn näihin tietoihin.
Hinta
Oribin hinnoittelu ei ole halvimmasta päästä. Sen hinnoittelu perustuu muun muassa ominaisuuksien määrään, verkkosivun kävijämäärään sekä valittuun pakettiin. Oribin sivuilla on helppokäyttöinen hintalaskuri, jonka avulla eri pakettien ja ominaisuuksien hintaa voi vertailla.
Oribi tarjoaa kolme erilaisita pakettia:
- Business. Hinta alkaen 540 $ kuukaudessa, seuranta 10 000 kävijään saakka tällä hinnalla.
- eCommerce. Hinta alkaen 450 $ kuukaudessa, seuranta 10 000 kävijään saakka tällä hinnalla.
- Agency. 750 $ kuukaudessa. Muista paketeista poiketen Agnecy-paketin hinta perustuu asiakkaiden lukumäärään.
Oribia voi kokeilla ilmaiseksi.
Arvostelu
Google Analytics tarjoaa sinulle vain kaksi ulottuvuutta, jotka voivat olla rajoittavia, kun yrität analysoida tietoja ja suunnitella kasvua. Saatat esimerkiksi haluta nähdä, kuinka monta käyttäjää tuli matkapuhelimesta, Facebookista ja sijaitsevat Suomessa. Missä he koskettivat ensin tuotemerkkiäsi? Missä ne sijaitsevat? Milloin he allekirjoittivat? Millä sivuilla he kävivät? Pääsivätkö he kassalle? Googlen kanssa tämä ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Oribi selvittää mitä liidit tekevät, kun he tulevat verkkosivustollesi.
Osa Google Analytics -käyttäjät ovat pettyneitä siihen, etteivät ole päässeet näkemään, kuinka moni käyttäjä saapui tietyn markkinointikanavan kautta, laskeutui tietylle sivulle ja mitä hän sivuilla teki. Datapohjaisessa maailmassa uskomme, että kolme ulottuvuutta on välttämätöntä, ja se on yksi syy, miksi Oribi on kasvattanut suosiotaan viime vuosina. Google keskittyy liikenteeseen, kun taas Oribi syvenee tapahtumiin, käyttäjiin ja tuloksiin. Tämä yksinkertainen lisäys tarjoaa loputtomat mahdollisuudet.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Muita suosittuja web-analytiikan työkaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- Google Analyticsin avulla verkkosivujen analytiikkaa on helppo seurata. Google Analytics on ilmaine sovellus, joten se sopii niin suureen kuin pieneen tarpeeseen.
- Matomo on avoimen lähdekoodin verkkoanalytiikka-alusta, joka on suunniteltu antamaan täydelliset analytiikkaominaisuudet ja 100-prosenttisen tietojen omistuksen.
- Microsoft Clarity on kätevä ja ilmainen markkinoinnin työkalu, kun halutaan analysoida yrityksen kotisivujen, tuotekuvastojen tai laskeutumissivujen toimivuutta.
- Leadfeeder on monipuolinen työkalu, jolla on mahdollista seurata mitkä yritykset ovat tulleet yrityksen sivuille ja mikä heitä on sivulla kiinnostanut.
- Windsorin avulla yhdistät kaikki markkinoinnin datan yhdelle alustalle
- SharpSpring on markkinointiautomaatio-ohjelmisto, joka tarjoaa myös helppokäyttöisen CRM-järjestelmän
Työkaluja web-analytiikan raportoinnin tueksi (arvostelut tulossa!)
- Funnel tarjoaa helpon ja edullisen tapa yhdistää eri datalähteitä
- Advertity tekee tiedolla johtamisesta helppoa tarjoamalla kätevän työkalun useasta eri lähteestä tulevan tiedon analysoimiseen ja yhdistämiseen.
- Improvado on monipuolinen työkalu raportoinnin tueksi, jonka avulla yhdistät eri datalähteet yhdelle alustalle.
- Rockerbox on apuna tehokkaan cpc-markkinoinnin tekemisessä. Se yhdistää usean eri mainosalustan tiedot yhteen paikkaan.
- Stitchin avulla yritysten on mahdollista vähentää aikaa, jota menee tietojen keräämisen useasta eri lähteestä.
- Power BI – Muodosta vaivattomasti yhteys tietoihin sekä mallinna ja visualisoi niitä. Voit luoda tällä tavoin mieleenpainuvia raportteja, joiden mukauttamiseen on käytetty tunnuslukuja ja omaa brändiä.
- Google Data Studio tarjoaa ilmaisen alustan eri lähteistä peräisin olevien tietojen koostamiseen.
- Adobe Analytics on monipuolinen ja moderni web-analytiikkaohjelmisto.
- Customer.io on tehokas ja helppokäyttöinen sähköposti- ja markkinointiautomaatioalusta, joka auttaa yrityksiä luomaan dataan perustuvia markkinointikampanjoita.
Aiheeseen liittyvä blogit
Web-analytiikka – Suosituimmat työkalut esittelyssä
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.