Microsoft Clarity arvostelu

Clarity-työkalun logo

Microsoft Clarity on markkinoinnin työkalu, jolla voidaan analysoida yrityksen kotisivujen, tuotekuvastojen tai laskeutumissivujen toimivuutta. Se näyttää konkreettisesti mihin asiakkaan huomio kiinnittyy sivuilla parhaiten ja kauanko asiakas viettää sivuilla aikaa.

Artikkelin sisältö

Hinta alkaen : Ilmainen
Kenelle : Markkinointitiimit, verkkosivujen kehitystiimit
/5
Selain

Lue lisää, katso kaikki ominaisuudet sekä tarkemmat hintatiedot:

Softia.fi:n arvostelut sisältävät affiliate-linkkejä. Tämä auttaa meitä pitämään sivusto laadukkaana. Affiliate-linkit eivät vaikuta arvosteluihin tai muuhun sisältöön.

Mikä Microsoft Clarity on?

Microsoft Clarity on markkinoinnin työkalu, jolla voidaan analysoida yrityksen kotisivujen, tuotekuvastojen tai laskeutumissivujen toimivuutta. Se näyttää konkreettisesti mihin asiakkaan huomio kiinnittyy sivuilla parhaiten ja kauanko asiakas viettää sivuilla aikaa. Analyysi antaa selkeää dataa sivujen toimivuuden kehittämiseksi ja näyttää selkeästi suunnan missä kohtaa sivuilla olennainen tieto kannattaa esittää. Microsoft Clarity arvostelu on koostettu yrittäjää ja markkinoijaa varten, jotta tämä näppärä työkalu tulisi paremmin tutuksi.

Kenelle ja mihin ongelmaan sovellus tuo ratkaisun?

Kotisivuja on joutuu kehittämään säännöllisesti ja markkinointi elää jatkuvassa muutoksessa. Jo pitkään on ollut haasteena saada tarkkaa dataa asiakkaan toimista näytöllä. Sillä on olennainen merkitys siihen miten pitkään asiakas sivuilla viihtyy. Mitä pidempään asiakas vietää sivuilla aikaa, sitä todennäköisemmin hän myös on kiinnostunut tuotteista ja palveluista. Microsoft Clarity seuraa tarkkaan asiakkaan liikkeitä näytöllä ja auttaa asettamaan markkinoinnin ja myynnin kannalta olennaisen tiedon oikeaan paikkaan.

Mainos:

Ominaisuudet

Sovellus seuraa sivusi kävijän hiiren liikkeitä. Se näyttää mitä kävijä on klikannut, milloin hän on vierittänyt vain sivua ylös tai alaspäin etsiessään tietoa. Se näyttää myös, jos klikattu linkki ei ole toiminut. Linkkien toimivuus on sivuillasi erittäin tärkeää, koska toimimattomat linkit antavat negatiivisen kuvan koko yrityksestä. Microsoft Clarityllä on helppo tarkkailla linkkien toimivuutta, eikä jokaista linkkiä tarvitse itse alkaa manuaalisesti testataamaan.

Clarity näyttää missä sivuvierailioiden hiiri on liikkunut.

Microsoft Clarity myös nauhoittaa seurannat ja sillä voi seurata jopa yksittäisen kävijän liikkeitä näytöllä – aivan kuin käyttäjä olisi juuri edessäsi tutkimassa sivujasi. Nauhoitusominaisuus antaa konkreettisemman kuvan kävijän toimista sivuilla, ja näet helposti mitkä osat sivuilla kiinnostavat kävijää. Näihin osiin kannattaa luonnollisesti panostaa ja laittaa sinne kaikkein olennaisin myyntiä edistävä tieto, että kävijä löytää sen helposti. Nauhoitusominaisuus auttaa myös hahmottamaan sivun rakenteen toimivuutta.

Sovellus myös koostaa tarkan raportin keräämästään datasta ja esittää sen helposti luettavassa muodossa. Raportista on erityisesti hyötyä suunniteltaessa tarkemmin markkinointia ja tehtäessä tarkempaa analyysiä asiakkaista. Esimerkiksi sivulla vietetty aika kertoo hyvin paljon siitä mitä kävijä sivulta etsii. Eksyikö hän sivulle vahingossa esimerkiksi Facebookin linkin kautta vai tuliko hän hakemaan tarkempaa tietoa. Ja olennaista on myös missä vaiheessa kävijä on poistunut sivulta.

Data on esitetty selkeässä muodossa.

Hinta

Microsoft Claritystä on ilmainen sovellus. Kannattaaa huomioida, että jotkut kotisivuagentit ja konsultit tarjoavat sovellusta maksullisena palveluna ja laskuttavat siitä kuukausi- tai vuosimaksuja. Microsoftin omilta sivuilta ladatessa sovellus on täysin ilmainen. Sovellus kannattaa aina ladata suoraan valmistajan sivuilta, jolloin voi luottaa saavansa viruksista vapaan tiedoston koneelleen.

Microsoft Clarity arvostelu

Microsoft Clarity on yksinkertainen ja helppo ottaa käyttöön. Se antaa arvokasta dataa yrittäjälle ja yrityksen markkinointiosastolle verkkosivujen kehittämistä varten. Clarity soveltuu niin ison kuin pienenkin yrityksen käyttöön ja ilmaiseksi työkaluksi se on varsin näppärä. Nauhoitusominaisuus on herättänyt aiheellisia kysymyksiä GDPR:n protokollaan liittyen, mutta sovellus ei kerää käyttäjästä henkilötietoja vaan ainoastaan käyttäjän liikkeitä ja niitä ei voi yhdistää kehenkään tiettyyn henkilöön. Näin ollen sovellus noudattaa GDPR säädöksiä.

Käyttäjien kokemukset ovat olleet pääasiassa positiivisia ja niissä arvostetaan kovasti heatmaps-ominaisuutta. Moni käyttäjä on arvostanut Google Analyticsiä monipuolisuudesta, mutta Microsoft Clarityssä pidetään sen visuaalisuudesta. Kysymyksiä on kuitenkin herättänyt molempien analytiikkasovellusten käyttämisestä yhtä aikaa, koska se joissakin tapauksissa saattaa hidastaa sivun nopeutta.

Tutustu lisää

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.

Suosittuja web-analytiikan työkaluja

Lue tekemämme arvostelu:

  • Google Analyticsin avulla verkkosivujen analytiikkaa on helppo seurata. Google Analytics on ilmaine sovellus, joten se sopii niin suureen kuin pieneen tarpeeseen.
  • Oribi on Oribi on all-in-one-markkinointianalyysityökalu.
  • Matomo on avoimen lähdekoodin verkkoanalytiikka-alusta, joka on suunniteltu antamaan täydelliset analytiikkaominaisuudet ja 100-prosenttisen tietojen omistuksen.
  • Microsoft Clarity on kätevä ja ilmainen markkinoinnin työkalu, kun halutaan analysoida yrityksen kotisivujen, tuotekuvastojen tai laskeutumissivujen toimivuutta.
  • Leadfeeder on monipuolinen työkalu, jolla on mahdollista seurata mitkä yritykset ovat tulleet yrityksen sivuille ja mikä heitä on sivulla kiinnostanut.

Tarjolla olevia suosittuja heatmap-työkaluja (arvostelut tulossa!)

  • Hotjar on yksi suosituimmista verkkosivujen heatmaps-sovelluksista. Sen avulla voi analysoida tarkasti, mitä vierailijat verkkosivuilla tekevät.

Muita työkaluja web-analytiikan raportoinnin tueksi (arvostelut tulossa!)

  • Funnel tarjoaa helpon ja edullisen tapa yhdistää eri datalähteitä
  • Advertity tekee tiedolla johtamisesta helppoa tarjoamalla kätevän työkalun useasta eri lähteestä tulevan tiedon analysoimiseen ja yhdistämiseen.
  • Windsorin avulla yhdistät kaikki markkinoinnin datan yhdelle alustalle
  • Improvado on monipuolinen työkalu raportoinnin tueksi, jonka avulla yhdistät eri datalähteet yhdelle alustalle.
  • Rockerbox on apuna tehokkaan cpc-markkinoinnin tekemisessä. Se yhdistää usean eri mainosalustan tiedot yhteen paikkaan.
  • Stitchin avulla yritysten on mahdollista vähentää aikaa, jota menee tietojen keräämisen useasta eri lähteestä.
  • Power BI – Muodosta vaivattomasti yhteys tietoihin sekä mallinna ja visualisoi niitä. Voit luoda tällä tavoin mieleenpainuvia raportteja, joiden mukauttamiseen on käytetty tunnuslukuja ja omaa brändiä.
  • Google Data Studio tarjoaa ilmaisen alustan eri lähteistä peräisin olevien tietojen koostamiseen.
  • Adobe Analytics on monipuolinen ja moderni web-analytiikkaohjelmisto.

Aiheeseen liittyvä blogit

Web-analytiikka – Suosituimmat työkalut esittelyssä

Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Kiitos arviostasi!

Jos nämä aiheet kiinnostavat, seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa!

Kiitos arviostasi!

Auta meitä kehittämään sisältöämme.

Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Käyttäjien kokemuksia

Oletko käyttänyt sovellusta? Kerro oma kokemuksesi alle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.