Mikä Crowdfire on?
Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa. Sen avulla voi helposti luoda ja seurata yrityksen eri sosiaalisen median kanavissa käytäviä keskusteluja ja vastata niihin. Sovelluksella saa myös kerättyä kattavasti dataa ja laadittua helposti luettavia raportteja sosiaalisen median näkyvyyden toimivuudesta. Crowdfirella onnistuvat myös kilpailija-analyysit, joiden avulla yrityksen koko toimintakenttää on helppo seurata ja yrityksen markkinointia kehittää vastaamaan kovenevaa kilpailua.
Kenelle ja mihin ongelmaan Crowdfire tuo ratkaisun?
Aiemmin yrityksen liiketoiminnan eri osa-alueita on jouduttu analysoimaan ja raportoimaan osa-alue kerrallaan, ja usein vielä lähes manuaalisesti. Eri raporttien laatimiset ovat vaatineet paljon aikaa ja eri ihmisten työtunteja. Crowdfiren avulla saadaan ajantasaista raportointia automaattisesti yrityksen päätöksenteon ja kehittämisen tueksi. Automatisoinnilla saadaan vapautettua resursseja yrityksen varsinaiseen toimintaan ja pysytään kiristyvässä kilpailussa paremmin kärryillä.
Ominaisuudet
Omien postausten seuraaminen on luonnollisesti tärkeää yritykselle, ja postausten toimivuus pitää olla mitattavissa ja analysoitavissa. Nopea reagointi postauksiin tuleviin kommentteihin on niin ikään tärkeää, jotta julkaisussa käytävä keskustelu pysyy aktiivisena. Aktiivinen keskustelu lisää monesti postausten jakoja ja näyttökertoja, jolloin orgaanisellakin postauksella saadaan laajempi näkyvyys, parempia tuloksia ja tehokkuutta markkinointiin. Uusien seuraajien löytäminen Crowdfirella on myös yksinkertaista, ja tällä tavoin löydetään myös uusia asiakkaita.
Omien postausten seuraamisen lisäksi on tärkeää olla perillä myös kilpailijoiden julkaisuista. Kilpailijoiden postausten toimivuus antaa selkeää vinkkiä yritykselle mikä heillä toimii, ja sen perusteella voi kehittää myös omaa markkinointiaan toimivampaan suuntaan. Kun Crowdfire seuraa jatkuvasti kilpailijoita yrittäjän puolesta, saadaan kasaan kattava kilpailija-analyysi koko liiketoiminnan kehittämiseksi. Alati muuttuvassa markkinatilanteessa ja etenkin poikkeuksellisina aikoina nopea reagointi on tärkeää, ja Crowdfiren raporteilla pysytään koko ajan tilanteessa ajan tasalla.
Selkeät raportit ovat saatavilla automaattisesti ja niiden visuaalisuus tekee niistä helppoja lukea ja ymmärtää. Crowdfire kerää dataa kaikista yrityksen sosiaalisen median kanavista yhtä aikaa, ja koostetusta datasta kootut raportit antavat kattavasti tietoa niin yksittäisestä postauksesta kuin laajemmasta kampanjasta. Ne toimivat selkeinä suuntaviittoina sosiaalisen median näkyvyyden kehittämisessä. Sovellus on helppokäyttöinen, joten erillisiä koulutuksia tai kursseja ei tarvitse käydä.
Hinta
Crowdfirea voi käyttää ilmaiseksi, jos yrityksellä on käytössä vain kolme sosiaalisen median tiliä. Kuitenkin nykyisin yrityksillä usein tarvitsee olla useampia tilejä, jolloin Crowdfiren käyttäminen muuttuu maksulliseksi.
Maksullisia vaihtoehtoja on tarjolla kolme, ja niissä on mukana erittäin hyödyllisiä lisäominaisuuksia. Pienelle yritykselle tai yksinyrittäjälle riittää usein perusversio, jossa tilejä voi olla jo viisi. Maksullisten pakettien hinta on alkaen 7,48 $ kuukaudessa.
Crowdfire kokemuksia
Crowdirea on kehuttu siitä, että se säästää aikaa. Monet ovat kokeneet Crowdfiren antaneen heille lisää seuraajia ja sitoutumista. Työkalu on saanut kiitosta myös aloittelijoilta.
Crowdfirea on kritisoitu rajallisista ominaisuuksistaan. Maksullinen versio on saanut risuja siitä, että se sisältää hyvin rajallisen määrän linkitettyjä tilejä. Jotkut ovat myös pitäneet tilien linkittämistä vaikeana.
Arvostelu
Crowdfire on varsin monipuolinen työkalu, jonka avulla voi tehostaa merkittävästi sosiaalisen median toimintaa ja omaa liiketoimintaa. Sen kautta saadaan kerättyä tehokkaasti dataa, joka on aiemmin vaatinut useita tunteja manuaalista työtä, eikä analyyseja ja raportteja ole ollut mahdollista saada nopeasti päätöksenteon tueksi. Kilpailijoiden postausten analysoinnilla saa kattavan käsityksen omasta alasta.
Ilmaisversiolla pääsee hyvin tutustumaan Crowdfiren perustoimintoihin, mutta laajemmat toiminnot ja kattavamman kuvan sovelluksesta saa maksullisilla versioilla. Sovellus myös ajan kanssa oppii tuntemaan käyttäjän ja suosittelee päivittäin viisi markkinointitoimintoa, joilla tehostaa yrityksen markkinointia. Vaikka alkuun tutustuisikin sovelluksen ilmaisversioon, niin todennäköisesti hyvin nopeasti haluaa jo laajemmat toiminnot käyttöön. Päivittäminen maksulliseen versioon on kuitenkin hyvin nopeaa ja yksinkertaista, joten sovellusta voi skaalata tarpeitaan vastaavaksi.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Later on sovellus, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu.
- Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa.
- Sprout Social on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä.
- Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu.
- StoryChief on sosiaalisen median hallintaan tarkoitettu työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA on vaikuttajamarkkinointialusta, joka tuo yhteen brändit ja sisällöntuottajat.
Tutustu myös seuraaviin vaihtoehtoihin (arvostelu tulossa!)
- Meltwater Engagen avulla voit julkaista ja ajastaa sisältöjä esimerkiksi Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin ja LinkedIniin, vastata asiakkaiden kysymyksiin sekä mitata sosiaalisen median kanaviesi kehittymistä.
- Cuutio Content Studio – Kattavat ominaisuudet sosiaalisen median sisältöjen suunnitteluun, julkaisuun sekä analysoimiseen.
- Sendible – Kasvata sosiaalisen median yleisöäsi ja tavoita entistä enemmän ihmisiä Sendiblen all-in-one -työkalun avulla.
Aiheeseen liittyvä blogit
Instagramn-julkaisun ajastaminen – Katso suosituimmat sovellukset
Facebook Business Suite – Helpotusta somettamiseen
Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa
Kaipaatko apukäsiä sosiaalisen median hallinnointiin ja suunnitteluun? Selaa ja löydä tarpeisiisi sopiva freelancer kotimaisen Freedomlyn valikoimasta.
Lue lisää: Digitaalisten palvelujen markkinapaikka Freedomly syntyi kahden yrittäjän omasta tarpeesta
Lue arvostelu: Freedomlyn arvostelu
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.