Mikä StoryChief on?
StoryChief on sosiaalisen median työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet. Se ei seuraa vain perinteisesti Facebookia, Instagramia ja Twitteriä, vaan siihen saa liitettyä myös blogit ja käytännössä kaikki yrityksen sosiaalisen median kanavat. Se integroituu useiden sovellusten kanssa toimivaksi kokonaisuudeksi. Se on oivallinen työkalu myös hakkukoneoptimoinnissa. Sovellus yksinkertaistaa ja tehostaa kaikkien kanavien seuraamista, kerää dataa ja analysoi ne kattavaksi raportiksi.
Kenelle ja mihin ongelmaan StoryChief tuo ratkaisun?
Aiemmin yrityksillä on ollut useita erilaisia mittaustapoja ja sovelluksia, joilla seurata eri kanavien toimivuutta ja kerätä luotettavasti dataa raportteihin. Aina nämä sovellukset eivät välttämättä ole keskenään yhteensopivia, joka on saattanut olla pullonkaulana liiketoiminnan kehittämisessä. StoryChief ratkaisee yhteensopivuusongelman ja sovelluksella saadaan yhdenmukaiset raportit monista yrityksen markkinoinnin osa-alueista. Sosiaalisen median hallinnan lisäksi sovellus seuraa myös yrityksen hakukoneoptimointia ja auttaa parantamaan niissä löydettävyyttä.
Ominaisuudet
Sovelluksella pystytään ajastamaan sosiaalisen median julkaisut, sekä saadaan myös eri työntekijät toimimaan saumattomasti keskenään. Sisällöntuotannossa pystytään pitämään selkeä yhtenäinen linja vaikka sitä olisi isompi tiimi hoitamassa. Jokainen työntekijä saa saman datan sosiaalisen median tilanteesta yhtä aikaa, jolloin erillisten raporttien laatimisilta ja lähettämisiltä vältytään. Näin aikaa jää tehokkaammin varsinaiseen työhön. StoryChiefin käyttäminen on helppoa, eikä sitä varten tarvitse käydä useita tunteja kestäviä käyttökoulutuksia.
StoryChiefin analyysityökalut ovat toiminnallisia ja näyttävät selkeästi tilanteen. Analyysien avulla on helppo tavoittaa asiakkaita, saada heitä sitoutettua yritykseen ja saada myyntiä kasvatettua. Analyysit kertovat sen, mikä sosiaalisen median kanava toimii parhaiten ja missä on mahdollisuuksia vielä kehittää sisältöä paremmaksi. Analyyseistä näkee myös selkeästi seuraajien kasvun ja miten sitoutuneita ja aktiivisia he ovat.
StoryChiefin ehdoton etu on blogien liittäminen samalle alustalle sosiaalisen median kanavien kanssa. Blogin artikkeleita usein jaetaan sosiaalisen median kanavissa, jolloin niiden toimivuus siellä on voinut jäädä hämärän peittoon ja kokonaiskuvaa on ollut vaikea hahmottaa. Blogiteksteissä sisällön on erittäin tärkeää olla hakukoneoptimoitua. Tässä StoryChief auttaa merkittävästi. Sovellus analysoi tekstin ja ohjaa sisällöntuottajaa laatimaan hakukoneille optimoitua tekstiä, jolloin yrityksen sijoitus hakutuloksissa voi parantua huomattavasti.
Hinta
StoryChiefistä on saatavilla 14 vuorokauden kokeilujakso, jonka aikana sovelluksen toimivuuteen pääsee jo aika hyvin käsiksi. Tämän jälkeen käyttö muuttuu maksulliseksi ja valittavissa on 3 eri vaihtoehdosta. Tiimille sopiva perusversio on valittavissa joko kuukausimaksullisena tai vuosittain laskutettavana versiona. Tiimille kehitetty versio on alkaen 90 euroa kuukaudessa, kun laskutus on vuosittain. Vuosilaskutuksella saa 360 euron säästön kuukausittain laskutettuun nähden. Laajemmat paketit laskutetaan aina vuosittain. Lue lisää Storychiefin hinnoittelusta.
Arvostelu
Työkalu on osoittautunut poikkeuksellisen monipuoliseksi sosiaalisen median ja markkinoinnin hallintatyökaluksi, jolla saa tehostettua monipuolisesti yrityksen liiketoimintojen eri osa-alueita. Sen integroitavuus monien jo käytössä olevien ohjelmien kanssa ja monipuoliset toiminnot yhtenäistävät toimintoja ja yhdenmukaiset helppolukuiset raportit on jokaisen käyttäjän saatavilla reaaliaikaisesti. Vastaavaa yhtä laajaa ja monipuolista sosiaalisen median hallintatyökalua liiketoiminnan kehittämiseksi harvoin tulee vastaan.
StoryChiefin maksullisuus saattaa olla pienelle yritykselle kynnyskysymys sen käyttöönotossa, mutta sovelluksen monipuolisuus yksinkertaistaa monia toimintoja yrityksessä. Näin ollen se voi investointina säästää niin aikaa kuin kustannuksiakin, kun monien eri sovelluksia ei enää tarvita. Hinta-laatusuhdetta tarkastaeltaessa sovellus päihittää monet muut vastaavat sovellukset pelkästään integroitavuutensa takia. Jos yrityksellä on niin blogi kuin sosiaalisen median kanavat käytössä, niin tällä StoryChiefillä saa kaikki yhteen paikkaan.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Later on sovellus, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu.
- Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa.
- Sprout Social on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä.
- Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu.
- Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA on vaikuttajamarkkinointialusta, joka tuo yhteen brändit ja sisällöntuottajat.
Tutustu myös seuraaviin vaihtoehtoihin (arvostelu tulossa!)
- Meltwater Engagen avulla voit julkaista ja ajastaa sisältöjä esimerkiksi Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin ja LinkedIniin, vastata asiakkaiden kysymyksiin sekä mitata sosiaalisen median kanaviesi kehittymistä.
- Cuutio Content Studio – Kattavat ominaisuudet sosiaalisen median sisältöjen suunnitteluun, julkaisuun sekä analysoimiseen.
- Sendible – Kasvata sosiaalisen median yleisöäsi ja tavoita entistä enemmän ihmisiä Sendiblen all-in-one -työkalun avulla.
Aiheeseen liittyvä blogit
Instagramn-julkaisun ajastaminen – Katso suosituimmat sovellukset
Facebook Business Suite – Helpotusta somettamiseen
Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa
Kaipaatko apukäsiä sosiaalisen median hallinnointiin ja suunnitteluun? Selaa ja löydä tarpeisiisi sopiva freelancer kotimaisen Freedomlyn valikoimasta.
Lue lisää: Digitaalisten palvelujen markkinapaikka Freedomly syntyi kahden yrittäjän omasta tarpeesta
Lue arvostelu: Freedomlyn arvostelu
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.