Mikä Later on?
Later on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu. Työskentelystä tulee järjestelmällisempää, kun voi suunnitella kuvien julkaisemista ja ajastaa ne tulemaan omalla ajallaan. Ei tarvitse enää pohtia, että mitä julkaisee tänään Instagramissa, kun kaiken voi miettiä etukäteen ja ajastaa ne sovelluksen avulla. Later tekee julkaisemisesta suunnitelmallisempaa ja on askel ammattimaisempaan työskentelyyn.
Kenelle?
- Sisällöntuottajat
- Kaikki somevaikuttajat riippumatta siitä, kuinka laaja on seuraajakunta
- Digimarkkinoinnin parissa työskentelevät
- Markkinointialan työntekijät
- Sinä, joka haluat tehdä sisällöntuotannosta oman urasi
- Ihan kuka vain, joka tykkää Instagramin käyttämisestä ja uusien sovelluksien haltuunotosta
- Yrittäjät, jotka käyttävät Instagramia
- Yrittäjät, joiden tavoitteena on hankkia asiakkaita sosiaalisesta mediasta
Ominaisuudet
Later -sovellus on Instagramin virallinen partneri ja täten täysin turvallinen sovellus. Later toimii sekä sovelluksena että selainversiona. Tämä onkin hyvä ominaisuus, sillä kuvien kanssa työskentely on helpompaa tietokoneella. Sovellus on kuitenkin hyvä lisä selainversion tueksi. Later -sovelluksen käyttäminen on helppoa ja yksinkertaista ja sen opetteluun ei mene kauan. Later -sovellukseen ladataan kuvat ja ne ajastetaan Instagramiin käyttäjän valitsemassa järjestyksessä.
Jos käyttäjän tarkoituksena on jakaa muiden käyttäjien sisältöä Instagramissa, Later on erityisen kätevä. Tällöin voi ottaa helposti kuvakaappaukset haluamista kuvista ja jakaa ne heti Lateriin. Mitään ylimääräisiä kuvankäsittely- tai kuvansiirto-ohjelmia ei tällöin tarvita. Samalla kuvia voi hallinnoida pöytäkoneella ja siksi onkin hyvä, että Lateria käytetään sekä selaimella että sovelluksena. Kuvien jakamisessa on hyvä muistaa kuitenkin hyvät tavat ja kysyä aina lupa niiden julkaisuun alkuperäiseltä sisällöntuottajalta.
Yksi Laterin tärkeistä ominaisuuksista on feedin suunnittelu ja ulkonäkö. Moni ammattimainen sisällöntuottaja on hyvin tarkka, miltä oma feed näyttää. Laterin avulla voi suunnitella omaa feediä preview -toiminnolla. Sen avulla näkee, kuinka tulevat julkaisut näyttävät feedissä. Ilman tätä ominaisuutta feedin suunnittelu saattaa olla hankalampaa, ja previewin avulla näet yhdellä silmäyksellä, miltä feed näyttää. Muista samankaltaisista sovelluksista tämä ominaisuus näyttää vielä puuttuvan.
Toinen tärkeä ominaisuus on kuvatekstien ja hashtagien tallentaminen. Julkaisujen julkaisu nopeutuu, kun ei tarvitse joka kerta kirjoittaa samoja hashtageja tai kuvatekstejä. Hashtagit ja kuvatekstit ovat todella tärkeitä jokaisessa julkaisussa ja onkin hienoa, että niihin on saatu tällainen apuväline. Kun kuvatekstejä tallentaa, niin niiden avulla on helpompi hallinnoida hashtageja. Later -sovellukseen kannattaa tallentaa omat hashtagryhmät ja sieltä nopeasti valita sopivat tagit tiettyyn julkaisuun.
Hinta
Later-sovelluksen saa ilmaiseksi käyttöön, mutta sen voi myös päivittää maksulliseen versioon. Ilmaisversiolla pärjää kuitenkin hyvin pitkälle, sillä se kattaa 30 ajastettua julkaisua kuukaudessa, mikä on monelle sisällöntuottajalle oikein sopiva määrä. Ilmaisversio on todella kattava ja jo sillä on hyvät ominaisuudet. Maksullisia versioita on kolmen erityyppisiä ja suurimmat erot ilmaisversioon nähden on julkaisujen ja käyttäjien määrät sekä suurimpien tiedostokokojen lataukset ja videoiden ajastukset. Halvin on nimeltään Starter, ja sen hinta on 15 dollaria kuukaudessa.
Later arvostelu
Kaiken kaikkiaan Later-sovellus vaikuttaa äärimmäisen kätevältä ja helpolta työkalulta jokaiselle somevaikuttajalle tai digitaalisen markkinoinnin asiantuntijalle. Sovelluksen avulla on tarkoitus järkeistää ja hallinnoida julkaisuja ja sen avulla saa työskentelyyn ryhtiä. Enää ei tarvitse miettiä päivittäin, että mitä sitä julkaisee Instagramissa, kun asiat voi suunnitella etukäteen. Sovelluksen etuna muihin samanlaisiin sovelluksiin on ehdottomasti feedin esikatselutoiminto. Instagramissa ei muutoin ole mahdollista ajastaa tai esikatsella julkaisuja.
Pieni miinus sovelluksessa kuitenkin on. Sovelluksessa ei nimittäin voi mainostaa tulevaisuuden mainosjulkaisuja. Jos jotain julkaisua on tarkoitus mainostaa Instagramin oman työkalun avulla, se ei onnistu ennen kuin julkaisu on julkaistu. Tämä ei ole kuitenkaan niin suuri puutos, etteikö sovellusta kannattaisi ottaa käyttöön. Sovelluksen hyödyt ovat suuremmat kuin pienet puutokset. Lisäksi sovellukset kehittyvät pikatahdilla, joten tällainen ominaisuus saattaa olla jo mahdollista tulevina vuosina.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa.
- Sprout Social on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä.
- Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu.
- Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa.
- StoryChief on sosiaalisen median hallintaan tarkoitettu työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jolla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA on vaikuttajamarkkinointialusta, joka tuo yhteen brändit ja sisällöntuottajat.
Tutustu myös seuraaviin vaihtoehtoihin (arvostelu tulossa!)
- Meltwater Engagen avulla voit julkaista ja ajastaa sisältöjä esimerkiksi Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin ja LinkedIniin, vastata asiakkaiden kysymyksiin sekä mitata sosiaalisen median kanaviesi kehittymistä.
- Cuutio Content Studio – Kattavat ominaisuudet sosiaalisen median sisältöjen suunnitteluun, julkaisuun sekä analysoimiseen.
- Sendible – Kasvata sosiaalisen median yleisöäsi ja tavoita entistä enemmän ihmisiä Sendiblen all-in-one -työkalun avulla.
Aiheeseen liittyvä blogit
Instagramn-julkaisun ajastaminen – Katso suosituimmat sovellukset
Facebook Business Suite – Helpotusta somettamiseen
Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa
Kaipaatko apukäsiä sosiaalisen median hallinnointiin ja suunnitteluun? Selaa ja löydä tarpeisiisi sopiva freelancer kotimaisen Freedomlyn valikoimasta.
Lue lisää: Digitaalisten palvelujen markkinapaikka Freedomly syntyi kahden yrittäjän omasta tarpeesta
Lue arvostelu: Freedomlyn arvostelu
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.