Facebook Business Suite – helpotusta somettamiseen

Jaa artikkeli

Artikkelin sisältö

Softia.fi:n arvostelut ja artikkelit sisältävät affiliate-linkkejä. Tämä auttaa meitä pitämään sivusto laadukkaana. Affiliate-linkit eivät vaikuta arvosteluihin tai muuhun sisältöön.

Facebook Business Suite -työkalu helpottaa Facebook-kanavan ja Instagram-tilin ylläpitämistä. Se sisältää lukuisia ilmaisia työkaluja, joiden avulla yrityksen toiminta kyseisillä alustoilla helpottuu. Business Suite tavoittaa enemmän ihmisiä ja auttaa pysymään ajan tasalla samalla, kun hallinnoit yrityksesi läsnäoloa tietyssä paikassa.

Työkalun tavoitteena on myös auttaa etenkin pienempiä yrityksiä hyödyntämään markkinoinnin resursseja ja kanavia entistä tehokkaammin.

Business Suiten myötä käytöstä poistui aiempi Facebook Creator Studio.

Mainos:

Tehokkuutta Facebookiin ja Instagramiin

Parhaan hyödyn Business Suitesta saa yhdistämällä Facebook-sivun ja Instagram-tilin toisiinsa. Aikoinaan Instagramin kautta pystyi tekemään saman julkaisun myös Facebookiin, mutta sama ei onnistunut päinvastoin. Facebook Business Suite toi tähän kaivatun muutoksen, sillä Business Suite yhdistää Facebook-sivut ja Instagram-tilit yhdeksi palveluksi, josta on saatavilla myös mobiiliappi. Tämän ratkaisun avulla julkaisu voidaan tehdä molempiin kanaviin joko heti julkaistuna tai ajastettuna. Julkaisut saattavat kuitenkin näyttää hieman erilaisilta, koska Facebookin ja Instagramin profiileissa on pieniä eroja. Myös kanavien yhteinen postilaatikko löytyy kätevästi Business Suitesta. Lisäksi on saatavilla oma osio kävijätiedoille.

Facebook Business Suite vaikutti myös Facebook Business Managerin toimintaan. Yksi uudistuksista oli Facebookin ja Instagramin yhteiset ilmoitukset. Julkaisujen ja mainosten kommentit ja reaktiot sekä sivun ylläpitoon liittyvät ilmoitukset ovat siitä lähtien näkyneet yhdestä paikasta.

Myös kaupankäynnin hallinta onnistuu Business Suitesta käsin. Jos yrityksellä on kauppatili, sitä voi käyttää Business Suiten pöytäkoneversiossa. Jos sinulla ei ole kauppatiliä ennestään, voit luoda sellaisen kätevästi työkalun avulla.

Facebook Business Suiten etuja:

  • Julkaisut ja ajastukset voi tehdä samasta paikasta sekä Instagramiin että Facebookiin.
  • Keskustelujen ja kommenttien hallinnointi hoituu samasta paikasta. Business Suitessa on mahdollista seurata ja vastata Instagramin, FB-sivun ja Messengerin viesteihin sekä kommentteihin postilaatikkonäkymässä
  • Facebookin ja Instagramin ilmoitukset löytyvät samasta paikasta.
  • Facebookin ja Instagramin analytiikka ja luvut ovat saatavilla samasta paikasta.
  • Voit seurata Facebook-sivun ja Instagram-tilin tilastoja, kuten suoriutumista ja kehittymistä.
  • Delegointi työtiimin kesken on helppoa. Kaikki näkevät kätevästi, mitä kukin on tehnyt ja milloin.
  • Toimii hyvin myös mobiilissa.
  • Mainosten luominen onnistuu kuten aiemmassa mainoskeskuksessakin.
  • Pöytäkoneversion Lisää työkaluja -sovellus tarjoaa muita Facebook-työkaluja ja -asetuksia, joilla voi hallinnoida yrityksen läsnäoloa. Niihin lukeutuvat mainosten hallinta, yrityksen asetukset ja sivun asetukset. Sieltä pääsee myös suoraan omalle Facebook-sivulle.

Ilmainen ja kätevä

Facebook Business Suite on saatavana pöytäkoneelle ja mobiililaitteille, joten sometilejä voi hallinnoida melkeinpä mistä tahansa. Sisältöä voidaan julkaista kuvina ja videoina. Myös livelähetys on mahdollinen.

Facebook Business Suiten yleisnäkymä.
Facebook Business Suiten yleisnäkymä.

Yksi ero aiempaan on se, että Business Suitessa ei ole saatavilla Business Managerista tuttua rakennetta kampanja-mainosryhmät-mainokset. Tämä saattaa luoda hankaluuksia mainoskampanjoita tehdessä.

Facebook Business Suite on sinänsä täysin ilmainen, minkä ansiosta kenellä tahansa on varaa kehittää sometilejään. On myös Facebook-konsernin etu, etteivät sen asiakkaat siirry käyttämään muita sosiaalisen median hallintatyökaluja.

Sosiaalisen median hallinta onnistuu helposti Facebook Business Suiten avulla. Se on rajoittunut kuitenkin ainoastaan Facebookin ja Instagramin hallintaan. Kattavampia hallintaominaisuuksia etsivän kannattaa tutustua esimerkiksi Bufferiin, Hootsuiteen ja Crowdfireen.

Tutustu lisää

Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Kiitos arviostasi!

Jos nämä aiheet kiinnostavat, seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa!

Kiitos arviostasi!

Auta meitä kehittämään sisältöämme.

Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.