Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa

Jaa artikkeli

Näkymä facebook sivustosta kannettavalla tietokoneella

Artikkelin sisältö

Softia.fi:n arvostelut ja artikkelit sisältävät affiliate-linkkejä. Tämä auttaa meitä pitämään sivusto laadukkaana. Affiliate-linkit eivät vaikuta arvosteluihin tai muuhun sisältöön.

Miksi somejulkaisut kannattaa ajastaa?

Julkaiseminen sosiaalisessa mediassa tuntuu usein työläältä ja aikaa vievältä. Esimerkiksi neljään eri somekanavaan julkaiseminen useamman kerran päivässä vie paljon aikaa. Lisäksi julkaisuja voi olla haastavaa tehdä lyhyellä varoitusajalla. Sosiaalisen median hallintatyökalu helpottaa urakkaa, kun kaikki tulevat julkaisut voidaan ajastaa etukäteen. Tilien hallinnointi on silloin entistä helpompaa ja tehokkaampaa.

Ajastamisesta tekee kätevää myös se, että somejulkaisuja syntyy usein enemmän kuin yksi, eikä niitä kaikkia kannata julkaista kerralla. Työkalujen ansiosta julkaisuja pystyy ripottelemaan juuri haluttuihin ajankohtiin lähitulevaisuudessa.

Esittelemme tässä tekstissä muutaman hyvän sosiaalisen median ajastustyökalun.

Julkaiseminen sosiaalisessa mediassa on työlästä ilman ajastustyökalua.
Julkaiseminen sosiaalisessa mediassa on työlästä ilman ajastustyökalua.

Buffer

Bufferilla voi ajastaa julkaisuja Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin, LinkedIniin ja Pinterestiin. Pienelle yritykselle riittää hyvin sovelluksen ilmaisversio, johon saa yhdistettyä kolme sometiliä ja ajastettua kerralla korkeintaan kymmenen julkaisua.

Bufferia voi hyvin käyttää sekä yrityksen että omien sometilien hallinnointiin. Lisäksi voit tarkastella julkaistujen versioiden tilastoja. Maksullisessa versiossa pystyy hallinnoimaan useita tilejä samassa sosiaalisen median kanavassa.

Bufferista on olemassa selaimen Buffer.com-sivusto sekä erikseen älypuhelimille Buffer-applikaatio. Kannattavinta on käyttää molempia, jotta julkaisuja voi tehdä missä ja milloin tahansa. Kun Bufferiin on rekisteröitynyt, valitaan sinne yhdistettävät somekanavat. Kanavia voi tarpeen mukaan edelleen hallinnoida myös niiden omissa käyttöliittymissä.

Sovelluksesta löytyy Google Chrome -selaimen lisäosa, joka helpottaa julkaisemista entisestään. Lisäosan asentamisen jälkeen selaimen yläkulmaan ilmestyy pieni Buffer-kuvake, jota klikkaamalla pääsee suoraan luomaan julkaisun.

Bufferin tärkeimmät hyödyt:

  • Mainio etenkin pienemmille yritykselle ja yhteisöille
  • Yhdistää näppärästi eri somekanavat 
  • Analytiikka tarjoaa tarkkaa tilastotietoa julkaisuista

Hinta:

Ilmaisversiolla voit hallinnoida kolmea kanavaa ja luoda kymmenen ajastettua julkaisua joka kuukausi. Maksullinen ja laajempia ominaisuuksia tarjoava Essentials-versio maksaa 5 $ kuukaudessa tililtä. Sitä voi kokeilla ilmaiseksi 14 päivän ajan.

Tutustu Bufferiin lisää heidän omalla sivustollaan.

Crowdfire

Crowdfiren avulla onnistuu esimerkiksi Instagram-julkaisujen ajastaminen tietokoneelta käsin. Ajastaminen tosin vaatii Crowdfire-sovelluksen lataamista älypuhelimeen. Lisäksi Crowdfiressa voi helposti luoda ja seurata yrityksen eri sosiaalisen median kanavissa käytäviä keskusteluja ja vastata niihin.

Kun julkaisun on tarkoitus tapahtua, Crowdfire ilmoittaa siitä tekstiviestillä. Crowdfire on hyvä myös Twitterin kanssa. Chat-botti muistuttaa kerran päivässä erilaisista toimenpiteistä ja suosittelee kiinnostavaa sisältöä julkaistavaksi.

Crowdfire pitää myös kirjaa siitä, keitä seuraat. Voit poistaa seurannasta ne, jotka eivät seuraa sinua takaisin tai eivät ole aktiivisia Twitterissä. Sovelluksen avulla saa myös kerättyä kattavasti dataa ja laadittua helposti luettavia raportteja sosiaalisen median näkyvyyden toimivuudesta. Myös kilpailija-analyysien tekeminen on mahdollista.

Crowdfiren tärkeimmät hyödyt:

  • Datan kerääminen tehokasta
  • Kilpailijoiden julkaisujen analysointi
  • Sovellus oppii tuntemaan käyttäjän ja suosittelee päivittäin viisi tehokasta markkinointitoimintoa

Hinta:

Crowdfiresta on olemassa ilmaisversio, jossa on mahdollista käyttää korkeintaan kolmea sometiliä. Maksullisia vaihtoehtoja on tarjolla kolme, ja niissä on mukana erittäin hyödyllisiä lisäominaisuuksia. Halvin niistä maksaa 7,48 $ kuukaudessa.

Tutustu Crowdfireen lisää heidän omalla sivustollaan.

Hootsuite

Hootsuite on laajasti käytetty työkalu somejulkaisujen ajastamiseen ja muuhun sisällönhallintaan. Hootsuiten ilmaisversio tarjoaa kolmen tilin hallinnan sekä korkeintaan 30 ajastettua julkaisua. Sen voi yhdistää myös YouTubeen.

Hootsuite on markkinoiden johtava sekä palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu, ja se sopii kaikenlaisille yrityksille isoista pieniin. Sen avulla pienyrittäjä pääsee hyvin sisälle sosiaaliseen mediaan, kun taas isoilla yrityksillä on lähes rajattomat mahdollisuudet liiketoiminnan ja sosiaalisen median kehittämiseen.

Hootsuitessa voi luoda ja ajastaa postauksia kaikkiin yrityksen sosiaalisen median kanaviin. Sovellus tukee kaikkia postausmuotoja. Lisäksi sillä voi hallita ja suunnitella kätevästi erilaisia kampanjoita, jolloin sovellus toimii samalla myös projektinhallintatyökaluna.

Hootsuiten tärkeimmät hyödyt:

  • Sovellus tukee kaikkia postausmuotoja
  • Mahdollisuus hallita ja suunnitella kampanjoita
  • Mahdollisuus seurata mitä muualla netissä tapahtuu ja miten kilpailijat toimivat.
  • Analyysityökalu antaa kattavat sosiaalisen median raportit kaikista kanavista yhdellä kertaa

Hinta:

Hootsuitessa on erinomainen hinta-laatusuhde. Tarjolla on 30 päivän ilmaisen kokeilujakso, jonka jälkeen palvelu muuttuu maksulliseksi. Maksullisten pakettien hinta on halvimmillaan 39 €/kk.

Sprout Social

Sprout Socialilla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä. Sprout Social mahdollistaa sosiaalisen median tehokkaan hyödyntämisen markkinoinnissa automatisoimalla monia toimintoja. Samalla saadaan selkeää dataa siitä, mikä toimii ja mitä täytyy kehittää.

Sprout Social toimii järeämmässä käytössä kuin useimmat muut sometyökalut. Sovellus mahdollistaa jopa kymmenien tilien hallinnoimisen.

Sprout Socialin tärkeimmät hyödyt:

  • Suosittu sisältömarkkinointia tekevien keskuudessa
  • Kerää dataa kattavasti
  • Selkeät analyysit ja raportit
  • Näyttää käynnissä olevat keskustelut selkeästi yhdellä sivulla

Hinta:

Sprout Social tarjoaa 30 päivän ilmaisen kokeilujakson. Halvin paketti, Standard, maksaa 89 $ käyttäjää kohden kuukaudessa. Yhteensä paketteja on kolme erilaista.

Storychief

Storychiefissä on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet. Se ei seuraa pelkästään Facebookia, Instagramia ja Twitteriä, vaan siihen voi liittää myös blogit ja käytännössä kaikki yrityksen sosiaalisen median kanavat.

Storychief yksinkertaistaa ja tehostaa kaikkien kanavien seuraamista, kerää dataa ja analysoi ne kattavaksi raportiksi. Analyyseistä paljastuu esimerkiksi, mikä sosiaalisen median kanava toimii parhaiten ja missä on mahdollisuuksia vielä kehittää sisältöä paremmaksi. Analyyseistä näkee myös selkeästi seuraajien kasvun ja miten sitoutuneita ja aktiivisia he ovat.

Stoychiedin tärkeimmät hyödyt:

  • Poikkeuksellisen monipuolinen
  • Laaja integroitavuus

Hinta:

Storychiefistä on saatavilla 14 päivän ilmainen kokeilujakso, jonka aikana se ehtii tulla hyvin tutuksi. Maksulliset versiot tarjoavat erilaisia lisämausteita. Niistä on halvin on nimeltään Team, ja se maksaa 90 € kuukaudessa, maksu laskutetaan vuosittain.

Yhteenveto

Kaikkiaan sosiaalisen median hallintaan on tarjolla satoja erilaisia sovelluksia ja työkaluja, joiden avulla säästetään aikaa. Samalla sosiaalisen median sisällöstä saadaan sitouttavampaa ja paremmin kohdennettua. Oikeat työkalut, ajastaminen ja automatisointi helpottavat sosiaalisen median hallintaa todella merkittävästi.

Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 5 / 5. Arvioiden määrä: 4

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Kiitos arviostasi!

Jos nämä aiheet kiinnostavat, seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa!

Kiitos arviostasi!

Auta meitä kehittämään sisältöämme.

Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Tekoäly (AI)

CustomGPT arvostelu

Mikä on CustomGPT? CustomGPT on työkalu yrityksille, jotka haluavat luoda omia tekoälypohjaisia agentteja ilman teknistä osaamista tai koodaustaitoja. Alustalle voidaan ladata yrityksen omaa sisältöä, kuten nettisivujen tietoja, PDF-tiedostoja tai tuotemanuaaleja, minkä jälkeen

Lue arvostelu
Verkkosivualusta

SiteGround arvostelu

Mikä on SiteGround? SiteGround on web hosting -palveluntarjoaja, joka tarjoaa kattavia hosting-ratkaisuja, kuten jaetun hostingin, pilvipalvelut ja erikoistuneita WordPress-hosting-vaihtoehtoja. SiteGroundin palvelut sisältävät ilmaisen sivustonsiirron, päivittäiset varmuuskopiot, ja erittäin nopeat palvelimet. Lisäksi asiakastuki

Lue arvostelu
Videoeditointi

InVideo arvostelu

Mikä on InVideo? InVideo on nettiselaimessa toimiva videoiden luomiseen tarkoitettu työkalu, joka tekee videoeditoinnista helppoa ja nopeaa, vaikka sinulla ei olisi aiempaa kokemusta. Se tarjoaa valtavan määrän valmiita mallipohjia, joita voit muokata

Lue arvostelu

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.