Mikä Sprout Social on?
Sprout Social on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä. Sillä saadaan sosiaalisen median markkinointiin ja sen seurantaa selkeyttä ja johdonmukaisuutta. Sprout Socialin avulla pystyy lisäksi automatisoimaan monia ennen manuaalisesti tehtyjä toimintoja. Kun monet rutiinit ovat automatisoitu jää enemmän aikaa itse suunnitteluun ja sisällöntuotantoon. Näin sosiaalisen median sisällöstä saadaan sitouttavampaa ja paremmin kohdennettua.
Kenelle ja mihin ongelmaan Sprout Social tuo ratkaisun
Sosiaalinen media on tänä päivänä lähes jokaisen yrityksen markkinoinnissa yksi tärkeimmistä kulmakivistä. Sosiaalisen meidan valjastaminen tehokkaaseen käyttöön ja tulosten seuranta ei kuitenkaan ole ollut täysin ongelmatonta. Se vaatii resursseja ja ymmärrystä tulosten seurannasta. Usein tämä työ on ollut pitkälle manuaalista. Sprout Social mahdollistaa sosiaalisen median tehokkaan hyödyntämisen markkinoinnissa automatisoimalla monia toimintoja ja sen avulla saadaan selkeää dataa siitä mikä toimii ja mikä vaatii vielä kehittelyä.
Ominaisuudet
Sovelluksella saa helposti seurattua eri sosiaalisen median kanavien tapahtumia. Oli kyseessä sitten yksittäinen kanava tai oli kanavia käytössä useampi, niin Sprout Social seuraa kaikkia niitä yhtä aikaa ja kerää dataa taukoamatta. Sosiaalisen median markkinoinnin toimivuuden seuraaminen on ollut usein iso kompastuskivi yrityksissä, mutta nyt kerätystä datasta on helppo saada aikaan selkeälukuinen analyysi ja raportti, joka näyttää konkreettisesti mikä toimii ja mikä ei. Analytiikkaominaisuuksiltaan Sprout Social on ehdottomasti kärkinimiä kategoriassaan.
Sprout Social myös näyttää käynnissä olevat keskustelut selkeästi yhdellä sivulla, joten sosiaalisen median markkinoijan työ tehostuu merkittävästi, kun eri kanavia ei tarvitse seurata manuaalisesti kanavasta toiseen vaihdellen. Keskusteluja on helppo pitää yllä ja aktiivisena. Yksittäinen postaus helposti hukkuu sosiaalisen median suosiossa muiden joukkoon ja näkyvyyden parantaminen on ollut yksi isoimmista haasteista sosiaalisen median markkinoinnissa. Sovelluksella näkyvyyttä on helppo parantaa, kun keskustelua saa pidettyä aktiivisena.
Sprout Social ei ole pelkästään markkinoinnin työkalu vaan se toimii myös asiakaspalvelussa ja muussa yrityksen viestinnässä tehokkaasti. Kun kaikki yrityksen tiimit työskentelevät samalla alustalla, niin työskentely on johdonmukaista ja kaikilla on sama tieto käytettävissä ja nähtävillä samaan aikaan. Eri tiimien välillä tiedonsiirrossa ei silloin pääse tulemaan katkoksia ja kaikki ovat samalla sivulla ja yrityksen eri osa-alueiden tiimien toiminta tukee toinen toisiaan.
Hinta
Sprout Socialia pääsee testaamaan 30 päivää ilmaiseksi, jonka aikana saa sovelluksen käytöstä jo kattavan kuvan. Luottokorttia ei kokeilujakson aloittamiseen kysytä, joten sovellusta voi testata riskittömästi. Kokeilujakson jälkeen käyttö muuttuu maksulliseksi, mutta toiminnallisuuksiensa myötä se maksaa itsensä nopeasti takaisin. Tarjolla on 3 eri hintaista pakettia yrityksen tarpeista riippuen. Hinnat alkavat 249 dollarista kuukaudessa ensimmäistä käyttäjää kohden, 199 dollaria per lisäkäyttäjä. Tällä saa kattavan työkalun markkinointinsa tueksi ja tehostettua etenkin sosiaalisen median markkinointia merkittävästi. Hintansa vuoksi emme suosittele Sprout Socialia pienemmille yrityksille ja yksinyrittäjille. Tutustu kevyempiin ja lähtöhinnoiltaan halvempiin vaihtoehtoihin artikkelin lopusta.
Arvostelu
Sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevät ovat hyvin ottaneet Sprout Socialin käyttöönsä. Käyttäjät ovatkin kehuneet työkalun helpottaneen heidän arkeaan huomattavasti. Sovelluksesta on saatu merkittävästi etuja työhön ja sen käyttö on yksinkertaistanut monia työhön liittyviä vaiheita. Myös yritykset, joilla on ollut useampi sosiaalisen median kanava käytössä ovat hyvin ottaneet Sprout Socialin käytön liiketoimintaansa mukaan ja tehostaneet ja yhtenäistäneet viestintäänsä useilla osa-alueilla. Yhtenäinen linjaus on näkynyt myös asiakastyytyväisyydessä.
Sprout Socialin 30 päivän ilmainen kokeilujakso on riskitön yrittäjälle ja kokeilujakso on riittävän pitkä, että sovelluksesta saa kattavan käsityksen omassa liiketoiminnassaan. Kokeilujakson aikana kertyneestä datasta ja analyyseistä on helppo laskea saadut tehokkuudet ja säästöt ja sen perusteella valita omaan liiketoimintaansa sopiva kokkonaisuus. Sovelluksen maksullisuus saattaa mietityttää yrittäjää, mutta liiketoimintojen kehittämisessä edut ovat kiistattomat ja sovellukseen investoiminen maksaa itsensä nopeasti takaisin tehostuneissa toiminnoissa.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Later on sovellus, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu.
- Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa.
- Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu.
- Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa.
- StoryChief on sosiaalisen median hallintaan tarkoitettu työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA on vaikuttajamarkkinointialusta, joka tuo yhteen brändit ja sisällöntuottajat.
Tutustu myös seuraaviin vaihtoehtoihin (arvostelu tulossa!)
- Meltwater Engagen avulla voit julkaista ja ajastaa sisältöjä esimerkiksi Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin ja LinkedIniin, vastata asiakkaiden kysymyksiin sekä mitata sosiaalisen median kanaviesi kehittymistä.
- Cuutio Content Studio – Kattavat ominaisuudet sosiaalisen median sisältöjen suunnitteluun, julkaisuun sekä analysoimiseen.
- Sendible – Kasvata sosiaalisen median yleisöäsi ja tavoita entistä enemmän ihmisiä Sendiblen all-in-one -työkalun avulla.
Aiheeseen liittyvä blogit
Instagramn-julkaisun ajastaminen – Katso suosituimmat sovellukset
Facebook Business Suite – Helpotusta somettamiseen
Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.