Mikä Buffer on?
Buffer on sosiaalisen median hallinointiin luotu työkalu, joka helpottaa useamman sosiaalisen median kanavan yhtäaikaista ylläpitoa. Bufferin kautta voi mitata sosiaalisen median julkaisujen tehokuutta ja sitouttavuutta, joiden perusteella pystyy helposti tulkitsemaan, millaisia julkaisuja yrityksen tai yhteisön kannattaa julkaista saadakseen niillä tavoiteltua huomiota tehokkaasti. Työkalulla voi aikatauluttaa ja toteuttaa somesisältöjä yhden kokonaisuuden kautta, joka vähentää ylimääräisten päivittäisen rutiinien määrää eri somekanavien kanssa.
Kenelle ja mihin ongelmaan sovellus tuo ratkaisun
Sosiaalinen media on tehokas työkalu asiakkaiden ja kohderyhmien saavuttamiseen, mutta joskus se on sen lisäksi pakollinen paha, jonka päivittämiseen ja ylläpitoon menee tuhottomasti aikaa. Buffer on työkaluna oivallinen erityisesti pienemmille yrityksille ja yhteisöille, joilla on rajalliset resurssit sosiaalisen median ylläpitoon, eikä välttämättä palkallista markkinointihenkilöä hoitamaan tointa. Buffer soveltuu erityisesti pienemmille yrityksille, urheilujoukkueille, verkkokaupoille ja muille, joille somepreesens on olennainen osa toimintaa.
Ominaisuudet
Buffer on syntynyt alun perin sosiaalisen median ajoitustyökaluksi, joka on yksi sen keskeisistä ominaisuuksista edelleen. Bufferiin voit lisätä eri sosiaalisen median kanavia, joihin voit luoda työkalun kautta yhtenevän julkaisun samasta paikasta. Työkalussa voi vielä hienosäätää julkaisuaan näyttämään juuri sellaiselta kuin haluaa niin, että esimerkiksi tuotekuvat tai joukkuekuva tulee julkaisuun oikein. Kun julkaisu on halutun näköinen, sen voi ajastaa julkaistavaksi haluamaansa ajankohtaan.
Työkalun avulla voi luoda kerrallaan useamman julkaisun ja ajastaa niitä pidemmällekin aikavälille, jos sinulta löytyy kerrallaan useampia sisältöjä, jotka haluat julkaista. Julkaisujärjestyksen voi myös muuttaa satunnaiseksi tai muokata myöhemmin jo tehtyjä julkaisuja, jos haluaa muuttaa jotain aiemmin luodusta sisällöstä. Jos puolestaan esimerkiksi urheilujoukkueen täytyy jakaa sosiaalisessa mediassa lajiliiton tuottama uutinen omissa kanavissaan, se onnistuu helposti, sillä Bufferiin on mahdollista lisätä RSS syötte halutuista kanavista.
Bufferin analytiikalla voit seurata, miten julkaisusi ovat menestyneet sosiaalisessa mediassa. Analytiikan kautta selviävät esimerkiksi tykkäyksien määrät, kommenttien määrät, julkaisun jaot ja muut olennaiset seikat. Analytiikan kautta näet saavuttamasi kokonaiskattavuudet ja sen, miten yksittäinen julkaisu on menestynyt. Halutessaan työkalun kautta voi uudelleen julkaista toimineita sisältöjä niin halutessaan. Analytiikan tulkitsemista voi tehdä työkalun kautta erilaisten arvojen kautta, joista voi saada tarkempaa tietoa julkaisujen tehokkuudesta.
Hinta
Bufferin hinnoittelu on porrastettu. Ilmaisversiolla yksi käyttäjä voi hallinnoida kolmea kanavaa ja tehdä kymmenen ajastettua julkaisua kuukaudessa. Buffer Essentials-versio maksaa 5 dollaria kuukaudessa (laskutetaan vuosittain) tai 6 euroa kuussa. Laajempi Team Pack-versio nostaa hinnan 10 euroon kuukaudessa. Team Pack -laajennus tuo uusia ominaisuuksia käyttöön. Ilmaisversion, Essentials-version sekä Team Packin kaikki ominaisuudet esitellään Bufferin verkkosivuilla selkeästi.
Arvostelu
Buffer on mainio työkalu erityisesti pienemmille yritykselle ja yhteisöille, jotka voivat pyöriä joko sooloyrittäjän toimesta tai pienellä ryhmällä. Julkaisun luominen yhdessä paikassa kaikkiin sosiaalisen median kanaviin vähentää somepreesenssiin käytettävää aikaa, joka jää muuhun työhön. Bufferiin on löydetty mainiot keinot yhdistää näppärästi kaikki kanavat ja sen kautta pystyy luomaan julkaisun esimerkiksi Instagramiin, jonne läheskään kaikilla kolmannen osapuolen työkaluilla ei pysty luomaan julkaisuja.
Vaikka yrityksellä tai yhteisöllä ei olisi valtavia resursseja panostaa sosiaalisen median jatkuvaan päivystämiseen, pystytään Bufferin kautta antamaan ammattimainen kuva sometoiminnasta. Julkaisujen ajastus helpottaa tulevaisuuteen katsomista: jos haluat esimerkiksi uutisen ulos torstaina kello 11.00, sinun ei tarvitse itse olla tuolloin läsnä, vaan uutinen lähtee kaikkiin kanaviin samanaikaisesti työkalun kautta. Analytiikalla voit lisäksi tarkastella, miten julkaisusi menestyvät ja millaisiin julkaisuihin käytettävissä olevat resurssit kannattaa laittaa.
Tutustu lisää
Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut -sivulta.
Suosittuja sosiaalisen median hallintatyökaluja
Lue tekemämme arvostelu:
- ContentStudio on työkalu, jolla brändit ja yritykset voivat kehittää ja hallinnoida sosiaalisen median tilejään.
- Later on sovellus, jolla voi ajastaa kuvien julkaisemista Instagramissa. Sovellus on kätevä kaikille sisällöntuottajille ja muille, joille Instagram on päivittäinen työkalu.
- Sprout Social on sosiaalisen median hallintatyökalu, jolla voi seurata useita sosiaalisen median kanavia, ajastaa niiden postauksia, kerätä dataa ja analysoida sitä.
- Hootsuite on markkinoiden johtava ja palkittu sosiaalisen median hallintatyökalu.
- Crowdfire on sosiaalisen median työkalu, joka automatisoi ja tehostaa yrityksen markkinointia sosiaalisessa mediassa.
- StoryChief on sosiaalisen median hallintaan tarkoitettu työkalu, joka taipuu moneen eri kanavan hallintaan ja jossa on poikkeuksellisen laajat ominaisuudet.
- Canva on helppokäyttöinen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla kokematonkin tekijä saa aikaan ammattimaista jälkeä.
- Impact auttaa kumppanuuksien hallinnoimisessa.
- Bettermode kiteyttää asiakassuhteiden hallinnoimisen yhdelle alustalle.
- IZEA on vaikuttajamarkkinointialusta, joka tuo yhteen brändit ja sisällöntuottajat.
Tutustu myös seuraaviin vaihtoehtoihin (arvostelu tulossa!)
- Meltwater Engagen avulla voit julkaista ja ajastaa sisältöjä esimerkiksi Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin ja LinkedIniin, vastata asiakkaiden kysymyksiin sekä mitata sosiaalisen median kanaviesi kehittymistä.
- Cuutio Content Studio – Kattavat ominaisuudet sosiaalisen median sisältöjen suunnitteluun, julkaisuun sekä analysoimiseen.
- Sendible – Kasvata sosiaalisen median yleisöäsi ja tavoita entistä enemmän ihmisiä Sendiblen all-in-one -työkalun avulla.
Aiheeseen liittyvä blogit
Instagramn-julkaisun ajastaminen – Katso suosituimmat sovellukset
Facebook Business Suite – Helpotusta somettamiseen
Sosiaalisen median hallintatyökalut helpottavat someurakkaa
Kaipaatko apukäsiä sosiaalisen median hallinnointiin ja suunnitteluun? Selaa ja löydä tarpeisiisi sopiva freelancer kotimaisen Freedomlyn valikoimasta.
Lue lisää: Digitaalisten palvelujen markkinapaikka Freedomly syntyi kahden yrittäjän omasta tarpeesta
Lue arvostelu: Freedomlyn arvostelu
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.