Mikä Vainu on?
Vainu on tietoa ja dataa keräävä käyttöliittymä, jonka tarkoituksena on helpottaa yritysmyyntiä. Sen keräämän ajantasaisen tiedon perusteella yritysten on mahdollista kohdentaa myyntiään tehokkaammin. Kerätyn datan manuaaliseen syöttöön varattu kallis työaika vapautuu, kun Vainu integroituu näppärästi useiden asiakkuushallintaohjelmistojen kanssa. Vainun ohjelmisto kerää dataa eri yrityksistä juuri käyttäjän asettamien toiveiden mukaisesti. Käyttäjällä on hyödynnettävissä jopa 100 filtteriä. Dataan pohjautuvalla toiminnalla voidaan panostaa asiakaslähtöisempään tekemiseen tehokkaammin.
Kenelle Vainu soveltuu?
Vainusta hyötyvät esimerkiksi
- B2B-myyjät
- Markkinoijat
- Yritykset
Vainun ominaisuudet
Vainun tarkoituksena on nopeuttaa ja helpottaa yritysmyyjien työtä keräämällä valmiin tietopohjan, jota hyödyntää potentiaalisten asiakkaiden etsinnöissä. Yrityksen ohjelmistojen vanhentuneet ja väärät tiedot päivittyvät Vainun keräämään luotettavaan lähteeseen. Erilaisten kyselylomakkeiden sijaan voidaan hyödyntää saatua tietopohjaa myös liidien pisteytyksessä, ja siten nostaa konversiota. Päivitetty data auttaa myös liidien segmentoimisessa. Aikaa vievän manuaalisen tiedon syöttämisen sijaan tieto päivittyy automaattisesti yrityksen järjestelmiin, tai natiivien integraatioiden avulla.
Toimiva käyttöliittymä
Vainun järjestelmä kerää tietoja miljoonista eurooppalaisista yrityksistä. Sen avulla voidaan luoda prospektilistoja vain sekunneissa rajaamalla jo asiakkuuksista löytyviin yrityksiin, sekä lisäämällä uudet potentiaaliset asiakkaat hallintajärjestelmään. Markkinoinnin kampanjoille on helppo luoda sopiva kohderyhmä ja lähestyä tiettyjä yrityksiä heidän tilanteeseen sopivaksi räätälöidyllä viestillä. Asiakkuushallintaohjelmistoon tai markkinoinnin automaatiojärjestelmään upotetuilla näkymillä tarvittu tieto löytyy aina sieltä, missä sitä tarvitaan. Vainun Chrome-laajennus mahdollistaa yrityksen tietojen tarkastelun välilehteä vaihtamatta.
Automatisointi sujuvoittaa käyttöä
Vainun avulla on mahdollista monitoroida kohderyhmään kuuluvien yritysten toimintaa sekä niissä tapahtuvia merkittäviä muutoksia, kuten avainhenkilöiden nimityksiä, investointeja tai laajennuksia. Seurattavaksi voi valita kaikkiaan jopa yli 70 erilaista trigger-tapahtumaa. Tällaisten tapahtumien pohjalta on helppo automatisoida CRM- järjestelmään suoritettavaksi haluttuja toimenpiteitä. Automatisoimalla toimenpiteitä vapautuu resursseja muihin tehtäviin. Kun Vainu ilmoittaa asiakkuushallintajärjestelmässä saamastaan aavistuksesta, ei myynnin mahdollisuuksia voi enää menettää. Konversiot kasvavat oikeanlaisella viestinnällä.
Reaaliaikaista ja relevanttia dataa
Kaikki Vainun keräämä data on reaaliaikaista, relevanttia ja käy läpi kattavan laaduntarkastuksen. Tieto uudistetaan ja korjataan erilaisten dataprosessien, aktiivisen yhteisön ja kokeneiden laadunvalvojien välityksellä, joten se on aina luotettavaa. Kerätty tieto myös muokataan ymmärrettävään ja hyödynnettävään muotoon koneoppimisen ja dataprosessoinnin tekniikoilla. Lähteinä käytetään esimerkiksi patenttirekistereitä, yritysten verkkosivuja, sosiaalisen median kanavia sekä julkisia rekistereitä. Tietokantoja voidaan etsiä viiden eri maan tietorekistereistä.
Vainu hinta
Vainun palvelu on saatavilla vuosittaisina tilauksina joko luottokorttimaksuna tai laskulla. Vuosittaisen tilauksen lisäksi maksettavaksi tulee myös käyttökoulutus. Palvelusta lähetetään tarjouspyyntö, jolla kunkin yrityksen tarpeiden mukaan räätälöidään sopiva paketti ja sen mukainen hinnoittelu. Hintaan vaikuttaa yrityksessä työskentelevien myyjien määrä. Esimerkiksi viidelle myyjälle Vainu maksaisi 6600 euroa vuodessa. Räätälöity tarjouspyyntö voidaan jättää lomakkeella tai chatissa. Ilmaisversiota käyttöliittymästä ei löydy, mutta demon saa pyydettäessä.
Vainu arvostelu
Vainu helpottaa yritysmyyntiä vapauttamalla tiedon keruuseen kuluvia resursseja. Sen keräämä data on varmennettua ja reaaliaikaista. Koska haluttu data on integroitavissa näppärästi yrityksen käyttämiin muihin järjestelmiin, saadaan tarvittavat tiedot helposti myös muiden osastojen näkyville. Kaiken kaikkiaan Vainu voi olla iso osa yrityksen kehitystä ja sen liikevaihdon kasvua. Kohderyhmään sopivien yritysten profiileissa tapahtuvista muutoksista tulee suora ilmoitus asiakkuushallintajärjestelmään, jolloin markkinointi voidaan kohdentaa tilanteeseen sopivaksi.
Käyttöliittymästä saa demoversion kokeiltavaksi ilmaiseksi pyydettäessä erillisellä lomakkeella tai sivuston chattiin kirjoittamalla. Demoversion ominaisuuksista ei kuitenkaan ollut sen enempää tietoa sivustolla helposti löydettävissä, se ilmeisesti räätälöidään tarjouspyynnön perusteella. Datapankin palveluita pääsee kuitenkin testaamaan ennen varsinaista sitoutumista, mikä antaa aina yrityksestä luotettavan kuvan. Kertamaksuna usean tuhannen euron sijoitus voi tuntua pienemmälle yritykselle kovalta, palvelun voisi kuitenkin uskoa maksavan itsensä takaisin tilauksen aikana.
Tutustu vastaaviin ohjelmistoihin
Lue lisää aiheesta
CRM-järjestelmä yrityksen myynnin tukena
Näin valitset sopivimman CRM-järjestelmän yrityksellesi
CRM-järjestelmä – Kaikki mitä siitä pitää tietää
Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?
Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!
Keskimääräinen arvio 5 / 5. Arvioiden määrä: 1
Ei arvioita. Ole ensimmäinen!
Kiitos arviostasi!
Auta meitä kehittämään sisältöämme.
Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.