Mondayn CRM-järjestelmä myynnin tehostajana

Jaa artikkeli

Toimistopöytä, kannettava tietokone, näytöllä CRM-järjestelmä, laskin, kädet näppäimistöllä

Artikkelin sisältö

Softia.fi:n arvostelut ja artikkelit sisältävät affiliate-linkkejä. Tämä auttaa meitä pitämään sivusto laadukkaana. Affiliate-linkit eivät vaikuta arvosteluihin tai muuhun sisältöön.

Yritys, jonka hankintalistalla on CRM-järjestelmä, joutuu perehtymään moniin eri vaihtoehtoihin. Kyseessä on nimittäin hankinta, joka tulee ohjaamaan yrityksesi toimintaa vuosia eteenpäin. Niinpä oikean järjestelmän valintaan kannattaa käyttää kunnolla aikaa.

Päätös hankkia CRM-järjestelmä on joka tapauksessa ensimmäinen oikea askel kohti kasvua. Liiketoiminnan kehittyessä käytännössä mikä tahansa asiakkuudenhallintajärjestelmä tehostaa myynnin tekemistä, asiakkuuksien johtamista ja parhaimmillaan koko yrityksen toimintoja.

Mikä on CRM-järjestelmä?

CRM-järjestelmä on yksinkertaisesti asiakkuudenhallintajärjestelmä. Se tulee englanninkielisistä sanoista ”Customer Relationship Management”. Kyseessä on perinteisesti järjestelmä, joka auttaa myyntihenkilöstöä pitämään asiakkaistaan tehokkaammin huolta. Samanaikaisesti myös myynnin johto pystyy seuraamaan henkilöstönsä myyntiaktiviteetteja tarkemmin ja johtamaan myyntiä kokonaisvaltaisesti paremmin. Ohjelmistojen kehityksen myötä nykyään voidaankin jo puhua varsin laajoista kaupallisista työkaluista. Niinpä esimerkiksi markkinointitoimet saadaan integroitua mukaan myynnin tekemiseen. Moderneilla CRM-järjestelmillä saadaan luotua vaikkapa tehokkaita markkinoinnin automaatioita ja kampanjoita.

Lue lisää tästä linkistä: CRM-järjestelmä – näin saat siitä kaiken irti

Myyntihenkilöstön on helpompi pitää asiakkaistaan paremmin huolta CRM-järjestelmän avulla. Kuva Unsplash.com.

Miten valita oikea CRM-järjestelmä yritykselleni?

Kaikkein tärkeintä on yrityksesi tarpeiden tunnistaminen. Liiketoimintasi vaatimukset ja tulevaisuuden tavoitteet määrittelevät sen, millainen järjestelmä sopii sinun yrityksellesi. Olemassa ei ole yhtä kaikille sopivaa ohjelmistoa, vaan asiaan pitää perehtyä tarpeiden kautta. On myös syytä huomioida, että CRM-järjestelmän käyttöönotto on jokaiselle yritykselle mittava prosessi, joten ohjelmistoja ei kannata lähteä vaihtamaan tiheästi. Monien järjestelmien positiivinen asia on se, että ne tarjoavat eri laajuisia palvelupaketteja, joten CRM-järjestelmä pysyy kasvavan liiketoimintasi vauhdissa mukana. Kun alkuselvitykset tehdään huolella, jokaiselle yritykselle löytyy varmasti oikein mitoitettu järjestelmä.

Lue lisää tästä linkistä: Näin valitset CRM-järjestelmän yrityksellesi

Monday – se on myös tehokas myynnin työkalu

Monday tunnetaan parhaiten työkaluna, joka on kehitetty tehokkaaseen projektinhallintaan. Sovellus sopii yrityksille niin sisäisen viestinnän hallintaan kuin vaikkapa tuotannon seuraamiseen. Monday.com kokoaa tehtäviä ja projekteja helposti ymmärrettävään näkymään. Yrityksen koko henkilöstö pysyy aina ajan tasalla projekteista ja niiden eri vaiheista. Mondayn kautta tehtäviä voi hoitaa useampikin henkilö. Järjestelmä toimii mainiosti myös sisäisen viestinnän työkaluna.

Lue arvostelumme monday:sta ja tutustu aiheeseen tarkemmin.

Kyseessä on kuitenkin erittäin monipuolinen järjestelmä. Se soveltuu projektinhallinnan lisäksi myös markkinoinnin tehtävien hallintaan sekä myynnin CRM-järjestelmäksi. Käytännössä monday tarjoaa myynnin tehostamiseen kaiken tarvittavan. Ohjelmistoon saadaan lisättyä kaikki asiakastiedot, myyntisyklit, aktiviteetit, kaupat ja sopimukset. Myynnin johto pääsee seuraamaan kaikkia tärkeimpiä tietoja selkeästä dashboard-näkymästä.

Voit myös integroida mondayn omaan sähköpostiisi, jolloin kaikki asiakasviestintä jää talteen CRM-järjestelmään. Lisäksi tärkeä ominaisuus on sähköpostin seuranta. Mondayn avulla näet siis, koska asiakkaasi on avannut lähettämäsi tarjouksen. Tämä tehostaa myynnin tekemistä, koska ajoitus on usein kaupankäynnissä ratkaisevimpia tekijöitä.

Lue arvostelumme monday CRM:stä ja tutustu aiheeseen tarkemmin.

Yksi suurimpia haasteita monissa myyntiorganisaatioissa on se, että tieto on pirstaloitunut moniin eri kansioihin ja järjestelmiin. Jos yksi henkilö sairastuu tai pahimmassa tapauksessa siirtyy uusiin tehtäviin yrityksesi ulkopuolelle, tärkeimpiä tietoja joudutaan etsimään monista eri paikoista. Mondayn CRM auttaa tässä haasteessa. Käytännössä kaikki yhden asiakkaan tiedot ovat vain klikkauksen päässä. Löydät helposti asiakkaan tietojen alta yhteystiedot, neuvotteluiden tilanteet ja tiedät ennen kaikkea, mitä pitää tehdä seuraavaksi.

Myynnin johdon näkökulmasta liiketoiminnan kokonaiskuvan ymmärtäminen on olennaisen tärkeää. Liiketoimintaa voidaan johtaa älykkäämmin, kun yksi näkymä kertoo kaiken oleellisen. Silloin nähdään missä vaiheessa asiakasneuvottelut etenevät ja mikä on ennustettu liikevaihto tuleville kuukausille. Myös tiimiä voidaan johtaa paremmin, kun nähdään jokaisen tiimin jäsenen vahvuudet ja mahdolliset heikkoudet yhdestä järjestelmästä. Myynnin johto voi myös halutessaan kustomoida mondayn dashboard-näkymiään juuri omalle yritykselleen sopivalla tavalla. Samoin aktiviteettien seuranta ja tavoitteiden asettaminen sekä seuranta onnistuu mondayn avulla.

Hyödynnä CRM-järjestelmää liiketoimintasi kehittämisessä.
Hyödynnä CRM-järjestelmää liiketoimintasi kehittämisessä. Kuva Unsplash.com.

Kyseessä on siis järjestelmä, joka taipuu moneen. Yleisesti ottaen ohjelmistojen haasteeksi koetaan se, että pienempikin yritys voi olla pakotettu käyttämään monia eri järjestelmiä toimintojensa tukena. Monday tarjoaa monipuolisuudellaan ratkaisun moniin haasteisiin. Yrityksen tulevaisuuden kasvua tukee se, että yhdestä järjestelmästä löytyy tarvittaessa lisäominaisuuksia, vaikka niille ei olisikaan tarvetta juuri kyseisellä hetkellä.

Tutustu aiheeseen tarkemmin

Softia.fi:n sivuilta löydät seuraavien CRM-järjestelmien arvostelut (avautuu uuteen välilehteen)

Aiheeseen liittyvät blogit

Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Kiitos arviostasi!

Jos nämä aiheet kiinnostavat, seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa!

Kiitos arviostasi!

Auta meitä kehittämään sisältöämme.

Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Tekoäly (AI)

CustomGPT arvostelu

Mikä on CustomGPT? CustomGPT on työkalu yrityksille, jotka haluavat luoda omia tekoälypohjaisia agentteja ilman teknistä osaamista tai koodaustaitoja. Alustalle voidaan ladata yrityksen omaa sisältöä, kuten nettisivujen tietoja, PDF-tiedostoja tai tuotemanuaaleja, minkä jälkeen

Lue arvostelu
Verkkosivualusta

SiteGround arvostelu

Mikä on SiteGround? SiteGround on web hosting -palveluntarjoaja, joka tarjoaa kattavia hosting-ratkaisuja, kuten jaetun hostingin, pilvipalvelut ja erikoistuneita WordPress-hosting-vaihtoehtoja. SiteGroundin palvelut sisältävät ilmaisen sivustonsiirron, päivittäiset varmuuskopiot, ja erittäin nopeat palvelimet. Lisäksi asiakastuki

Lue arvostelu
Videoeditointi

InVideo arvostelu

Mikä on InVideo? InVideo on nettiselaimessa toimiva videoiden luomiseen tarkoitettu työkalu, joka tekee videoeditoinnista helppoa ja nopeaa, vaikka sinulla ei olisi aiempaa kokemusta. Se tarjoaa valtavan määrän valmiita mallipohjia, joita voit muokata

Lue arvostelu

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.