CRM-järjestelmä pk-yrityksen myynnin tehostajana

Jaa artikkeli

Kättely

Artikkelin sisältö

Softia.fi:n arvostelut ja artikkelit sisältävät affiliate-linkkejä. Tämä auttaa meitä pitämään sivusto laadukkaana. Affiliate-linkit eivät vaikuta arvosteluihin tai muuhun sisältöön.

Myynti on parhaimmillaan organisoitua tekemistä. Yksityiskohtien pitää olla yrityksen koosta huolimatta hallussa. Luonnollisesti tavoitteet pitää olla selkeät ja niiden seuranta aktiivista.

Pienikään yritys ei selviä hengissä ilman myyntiä. Kasvava liiketoiminta on myös syytä pitää jatkuvasti hallinnassa. CRM-järjestelmä on tähän mainio työkalu.

Monilla PK-yrityksillä voi olla se ennakkokäsitys, että CRM-järjestelmät ovat liian raskaita ja kalliita käyttöönotettavaksi. Tosiasiassa monet järjestelmät tuovat kuitenkin suurta lisäarvoa PK-yrityksille varsin kohtuullisella kustannuksella. Alla olevasta linkistä pääset tutustumaan Softian arvosteluihin CRM-järjestelmiin liittyen:

Softian CRM-arvostelut

CRM-järjestelmä pk-yritykselle

PK-yritykset saattavat monesti sivuuttaa CRM-järjestelmän hankinnan, koska myynti rullaa omalla painollaan. Jokaiselle yritykselle on kuitenkin tärkeää pitää asiakkaat sitoutuneina ja tyytyväisinä. CRM-järjestelmä auttaa yritystä pysymään ajan tasalla asiakassuhteitaan ja kommunikoimaan heidän kanssaan tehokkaasti. Tämä puolestaan auttaa yritystä ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja tarjoamaan heille parempia palveluita. Lopputuloksena on pääsääntöisesti parempi asiakastyytyväisyys ja -uskollisuus, sekä vahvempi kaupallinen menestys.

Kaiken tämän taustalla on myös se, että yrityksen sisäinen kommunikaatio tehostuu, kun kaikki tarvittavat tiedot löytyvät yhdestä paikasta. Esimerkiksi myynnin saama palaute asiakaspalavereissa on usein kullanarvoista myös yrityksesi muille osastoille. Asiakaspalvelu näkee heti CRM-järjestelmän kautta, minkälaisia haasteita asiakkaan kanssa on voinut olla. Myös asiakas kokee olonsa arvostetuksi, kun hänen ei tarvitse käydä samaa asiaa läpi eri henkilöiden kanssa saman yrityksen sisällä. Lue lisää siitä, mitä kaikkea CRM-järjestelmä voi pitää sisällään.

CRM-järjestelmä- kaikki mitä siitä pitää tietää

Myynti on asiakkaasta huolehtimista.
Asiakas tuntee olonsa arvostetuksi, kun hänestä pidetään kunnolla huolta. Kuva: Unsplash.com.

CRM-järjestelmä – miten hankintaprosessi kannattaa aloittaa

CRM-järjestelmän hankinta on syytä pohtia juuri sinun yrityksesi tarpeiden kautta. Alkuun on syytä miettiä, tarvitaanko vain myynnin työkalu vai onko olemassa myös tarve markkinoinnin automaatiolle. Tässä kohtaa kannattaa myös arvioida, miten liiketoimintasi voisi kehittyä tulevina vuosina. Perehdy rauhassa markkinoilla oleviin CRM-järjestelmiin. Uuden järjestelmän valinta ja käyttöönotto on aina vaativa prosessi koko organisaatiolle. Niinpä on syytä valita CRM-järjestelmä, johon pystyt ja haluat sitoutua pitkäksi aikaa. Sitoutuminen onkin yksi avainsana koko prosessissa. CRM-järjestelmä ei ole automaattinen avain menestykseen, vaan se on tehokas työkalu, jonka käyttöön organisaation jokaisen jäsenen on syytä sitoutua.

Tutki myös eri ohjelmistojen palvelupaketteja ja varmista, että saatavilla on laajempia palvelukokonaisuuksia tarpeiden kasvaessa. Laajemmatkin järjestelmät voivat sisältää suppeampia aloituspaketteja, joilla pääsee mainiosti alkuun. Liiketoiminnan kasvaessa voi helposti päivittää laajempaan palvelupakettiin, jolloin pääsee nauttimaan laajemmista ominaisuuksista.

Miten CRM-järjestelmä voi tehostaa myyntiä?

Kun CRM-järjestelmä hankitaan ainoastaan myynnin työkaluksi, sen päätavoite on yleensä myynnin tehostaminen. Tässä artikkelissa nostamme esille suositun järjestelmän Pipedriven. Pipedrive on suunniteltu myyjille kokeneiden myyjien toimesta. Tämä onkin ensimmäinen tärkeä pointti. Yleisin kompastuskivi kaikissa ohjelmistoissa voi olla niiden käyttöönotto ja käyttöliittymä. Lähtökohtaisesti Pipedrive saa positiivista palautetta siitä, että myyjät omaksuvat sen logiikan varsin helposti. Se onkin erittäin tärkeää, sillä järjestelmän täysi potentiaali saadaan irti vain silloin, kun sitä käytetään tunnollisesti.

Myynnin tehostaminen perustuu usein ajoitukseen ja aktiviteetteihin, jotka ovat toteutettu säännöllisesti ja oikeaan aikaan. Pipedriven kantavana ideana on aktiviteetteihin perustuva myynti, joka käytännössä toteutetaan myyntiin ja markkinointiin liittyvien aktiviteettien aikatauluttamisella, suorittamisella ja seuraamisella. Ohjelma visualisoi myyntiprosessit selkeisiin vaiheisiin ja toimintoihin sekä ohjaa huomiota sinne, missä sitä tarvitaan.

Pipedrivella on valtava määrä tyytyväisiä asiakkaita ympäri maailman, jotka kehuvat järjestelmän parantaneen myynnin tehokkuutta. Tähän ovat auttaneet selkeästi näkyvillä olevat aikataulut sekä viestinnän seuranta. Automaattiset toimenpiteet tehostavat myös kaikkea myynnin tekemistä selkeästi. Pipedrive hyödyntää tekoälyyn pohjautuvan myyntiavustajan yksilölliset neuvot ja osaa automatisoida automaattisia tehtäviä, kuten seurantasähköpostien täyttämistä ja lähettämistä.

Jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä siitä, minkä kokee visuaalisesti selkeäksi. Pipedrive antaa mahdollisuuden muokata myyntiputkien näkymään omaan työskentelytapaan sopivaksi, joka omalta osaltaan parantaa myös tehokkuutta. Kun jokainen myyjä tekee töitä ahkerasti CRM-järjestelmän avulla, myynnin ennustaminen tehostuu. Tämän myötä koko yritys osaa toimia tehokkaammin.

Jokainen myyjä auttaa ahkeralla CRM-järjestelmän käytöllään koko yritystä.
Tavoite on saada koko organisaatio toimimaan tehokkaammin CRM-järjestelmän avulla. Kuva Unsplash.com.

Kaikki yllä mainitut asiat ovat elintärkeitä kaikille yrityksille koosta riippumatta. PK-yritysten olisi syytä tarttua rohkeasti mahdollisuuteen tehostaa myyntiä modernien järjestelmien avulla. Monet CRM-järjestelmät, Pipedrive mukaan lukien, ovat hinnaltaan varsin edullisia. Tarjolla on 14 päivän ilmainen kokeilujakso ja sen jälkeen käyttäjäkohtainen kuukausimaksu on edullisimmillaan 14,90€.

Ehdottoman tärkeää on kuitenkin se, että myyntitiimi kokee CRM-järjestelmän omakseen, jotta sen käyttö olisi mahdollisimman helppoa ja sitä kautta aktiivista. Ilmainen kokeilujakso onkin helppo tapa testata, miltä käyttöliittymä tuntuu. Sen jälkeen positiivisten kokemuksen jälkeen on huomattavasti helpompi lähteä viemään uutta järjestelmää päivittäiseen käyttöön.

Tutustu aiheeseen tarkemmin

Softia.fi:n sivuilta löydät seuraavien CRM-järjestelmien arvostelut (avautuu uuteen välilehteen)

Aiheeseen liittyvät blogit

Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 0 / 5. Arvioiden määrä: 0

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Kiitos arviostasi!

Jos nämä aiheet kiinnostavat, seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa!

Kiitos arviostasi!

Auta meitä kehittämään sisältöämme.

Kerro mitä voisimme tehdä paremmin.

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Tekoäly (AI)

CustomGPT arvostelu

Mikä on CustomGPT? CustomGPT on työkalu yrityksille, jotka haluavat luoda omia tekoälypohjaisia agentteja ilman teknistä osaamista tai koodaustaitoja. Alustalle voidaan ladata yrityksen omaa sisältöä, kuten nettisivujen tietoja, PDF-tiedostoja tai tuotemanuaaleja, minkä jälkeen

Lue arvostelu
Verkkosivualusta

SiteGround arvostelu

Mikä on SiteGround? SiteGround on web hosting -palveluntarjoaja, joka tarjoaa kattavia hosting-ratkaisuja, kuten jaetun hostingin, pilvipalvelut ja erikoistuneita WordPress-hosting-vaihtoehtoja. SiteGroundin palvelut sisältävät ilmaisen sivustonsiirron, päivittäiset varmuuskopiot, ja erittäin nopeat palvelimet. Lisäksi asiakastuki

Lue arvostelu
Videoeditointi

InVideo arvostelu

Mikä on InVideo? InVideo on nettiselaimessa toimiva videoiden luomiseen tarkoitettu työkalu, joka tekee videoeditoinnista helppoa ja nopeaa, vaikka sinulla ei olisi aiempaa kokemusta. Se tarjoaa valtavan määrän valmiita mallipohjia, joita voit muokata

Lue arvostelu

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.