Salesforce arvostelu

Salesforce ratkaisee asiakassuhteiden hallintaan liittyviä ongelmia. Sen tarkoituksena on yhdistää yritykset ja kuluttajat. Sovellus tarjoaa yhtenäisen alustan, josta yritys voi seurata asiakkuuksien hallintaan liittyvien useiden osa-alueiden toimintaa.

Artikkelin sisältö

Hinta alkaen : 25 €/kk käyttäjältä
Kenelle : Eri kokoisille yrityksille
4.1/5
Selain

Lue lisää, katso kaikki ominaisuudet sekä tarkemmat hintatiedot:

Osa Softia.fi:n arvosteluista sisältää affiliate-linkkejä. Tällä ei ole vaikutusta arvosteluihin.

Mikä Salesforce on

Salesforce ratkaisee asiakassuhteiden hallintaan liittyviä ongelmia, ja sen tarkoituksena on yhdistää yritykset ja kuluttajat. Sovellus tarjoaa yhtenäisen alustan, josta yritys voi seurata asiakkuuksien hallintaan liittyvien useiden osa-alueiden toimintaa. Alusta yhdistää myynnin, markkinoinnin, mainonnan ja palvelun toiminnat yhdeksi yhtenäiseksi näkymäksi jokaista asiakkuutta kohden. Salesforcen avulla useat eri kokoiset yritykset ovat onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaansa. Sivustoilta löytyy varmasti tuotteita ja työkaluja jokaisen yrityksen tarpeisiin toimialasta riippumatta.

Kenelle?

  • Eri kokoisille yrityksille
  • Myyntiosastoille
  • Markkinoijille
  • Asiakaspalveluun ja analytiikkaan
  • Yrityksen eri tiimien väliseen viestintään

Mainos:

Ominaisuudet

Salesforcen pääominaisuutena on luoda yksi iso ja yhtenäinen alusta yrityksen asiakkuuksien hallintaan. Se on erilaisia liiketoimintaa kehittäviä sovelluksia sisältävä pilvipalvelu. Mitä useamman sovelluksen yritys yhdistää Salesforce-alustaan, sitä merkityksellisemmän työkalun se siitä luo yrityksen toiminnan ylläpitämiseen. Salesforce tarjoaa yritykselle mahdollisuuden seurata ja kerätä tietoa yrityksen jokaisesta kohtaamisesta asiakkaan kanssa, eri toimintojen ja tiimien työvaiheiden välillä. Kerätty tieto voidaan hyödyntää kohtaamisten parantamiseen.

Alusta tarjoaa myös paremmat eväät yrityksen johtamiseen. Sen tuotteiden avulla saadaan kerättyä johtamisessa tarvittavaa tietoa, paitsi myyntiluvuista ja markkinoinnin tehokkuudesta, myös työntekijöiden toiminnasta ja kumppanuussuhteiden ekosysteemistä. Näin yritystä voidaan johtaa aidosti tutkitulla tiedolla, on helpompi puuttua todellisiin heikkouksiin ja tehostaa vahvuuksia. Tiedolla johtaminen on yksi menestyksen avaimista, sillä mitä enemmän yrityksen toiminnasta tiedetään, sitä paremmin voidaan luoda suunnitelmia tulevista tempauksista.

Salesforce yhdistää yritykset ja kuluttajat.
Salesforcen kojelauta

Koska kyseessä on pilvipalvelu, sen käyttöönotto ja käyttö yrityksessä onnistuu helposti. Kun alusta toimii pilvipalveluna, se skaalautuu helposti käytettävästä laitteesta riippumatta juuri optimaaliseen kokoon. Lisäksi pilvipalvelussa harvoin tulee muistitila täyteen. Myöskään varmuuskopioinnista ei tarvitse murehtia kesken työskentelyn, sillä pilvipalvelut tallentavat itsestään tietyin väliajoin. Teknologia on yrityksen jokaisen työntekijän saatavilla kaiken aikaa, eikä erillisiä sähköposti liitteitä tarvitse enää lähetellä. Pilvipalvelu suorittaa automaattiset ohjelmistopäivitykset.

Salesforce yhdistää kaikki yrityksen erilliset tiimit ja tarjoaa jokaiselle 360 asteen näkymän yrityksen asiakkuuksiin. Ohjelmisto imee itseensä tietoa jokaisen tiimin eri työvaiheista, liideistä myyntiprosesseihin ja niitä seuranneisiin palvelutilanteisiin. Näin yritys voi kohdata asiakkaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, tarjota heille niitä tuotteita tai palveluita, joita he sillä hetkellä tarvitsevat. Käytännössä Salesforce toimii siis alustana, jossa asiakkaat voidaan kohdata ja palvella palvelupolun jokaisessa vaiheessa.

Salesforce hinta

Salesforcesta on valittavissa eri asteisia ja kokoisia paketteja riippuen yrityksen tarpeesta ja koosta. Esimerkiksi pieni, alle 10 työntekijän yritys voi saada varsin toimivan pakkauksen kuukausihintaan 25€/käyttäjä. Rajoittamaton pakkaus maksaa puolestaan 300€/käyttäjä kuukaudessa. Pakkauksia on kaikkiaan neljä erilaista ja ne laskutetaan vuosittain. Jokaista Salesforcen tarjoamaa pakettia on mahdollista kokeilla ensin 30 päivän ilmaisjaksolla. Kokeiluaika ei sido yritystä mihinkään.

Salesforce kokemuksia

Salesforcea on kiitelty tehokkuudestaan. Käyttäjät ovat kehuneet, että Salesforcen ansiosta yritys pystyy edistämään kampanjoita, saavuttamaan asiakkaat nopeammin ja tuomaan heidät helposti eri kanaville. Sen on sanottu myös parantaneen yritysten sähköpostiviestintää.

Kritiikkiä Salesfoce on saanut raportoinnin rajallisuudesta. Sitä on myös kritisoitu verrattain kalliiksi verrattuna muihin vastaaviin työkaluihin. Myös asiakaspalvelua on kritisoitu.

Salesforce arvostelu ja yhteenveto

Salesforce on varsin toimiva ja taatusti tehokas työkalu yrityksen toiminnan kehittämiseen. Se tarjoaa monipuolisesti työkaluja asiakkuuksien hallinnassa liittyviin toimenpiteisiin, kuten myynnin seurantaan, tiedon keräämiseen ja analytiikkaan. Sen käyttö on yritykselle helppoa, ja jokaiselle työntekijälle avautuu sama näkymä jokaisesta asiakkaasta, mikä helpottaa tiimien välistä työskentelyä ja viestimistä. Pilvipalvelussa toimiva ohjelmisto ratkaisee useita vastaavissa ohjelmissa esiintyviä ongelmia, kuten muistin täyttymisen, ohjelmiston päivittymisen ja varmuuskopiot.

Toiminnaltaan ja helppokäyttöisyydeltään ohjelmisto on näppärä ja jopa tärkeä työkalua liiketoiminnan kasvattamisessa yrityksen toimialasta tai koosta riippumatta. Ei siis ihme, että se on yksi oman toimialansa suosituimmista ja kansainvälisesti tunnetuimmista asiakashallinnan ohjelmistoista Hinnoittelun puolesta se on ehkä kuitenkin sopivampi suuremman, jo menestyneen yrityksen käyttöön. Pienemmille yrityksille tarkoitettu paketti on muita ohjelmistoja suppeampi.

Tutustu lisää

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Tutustu kaikkiin arvosteluihimme ja löydä tarpeisiisi sopivin sovellus arvostelut-sivulta.

Suosittuja CRM-järjestelmiä

Lue tekemämme arvostelu:

Muita suosittuja vaihtoehtoja (arvostelu tulossa!)

  • Salesforce on yksi suosituimmista CRM-järjestelmistä.
  • Zoho CRM on kansainvälisesti käytössä oleva CRM-järjestelmä.
  • Microsoft Dynamics 365 tarjoaa älykkäiden yrityssovellusten valikoiman, joka auttaa kaikkia käyttäjiä toimintojen tehostamisessa ja osallistavampien asiakaskokemusten luomisessa.
  • Upsales on monipuolinen CRM-järjestelmä, jonka avulla yritykset voivat tehostaa omaa asiakkuuden -ja myynnin hallintaa
  • Taimer on kaikenkattava ratkaisu yrityksen hallintaan.
  • Visma Severa CRM-järjestelmän avulla johdat ja ennustat myyntiä, voit keskittyä tulosta tuottaviin toimintoihin ja parannat asiakaskokemusta.
  • Lime CRM on visuaalinen ja käyttäjäystävällinen CRM-järjestelmä, joka mukautuu tarpeidesi mukaan.
  • Lemonsoft Asiakkuudenhallinta –ohjelman avulla annat organisaatiollesi työkalut asiakkuuksien ja myynnin johtamiseen.

Aiheeseen liittyvä blogit

Pipedrive vs. Hubspot

CRM-järjestelmä yrityksen myynnin tukena

Näin valitset sopivimman CRM-järjestelmän yrityksellesi

CRM-järjestelmä – Kaikki mitä siitä pitää tietää

Koitko tämän sisällön hyödylliseksi?

Klikkaa tähteä arvion antamiseksi!

Keskimääräinen arvio 4 / 5. Vote count: 1

Ei arvioita. Ole ensimmäinen!

Pidit sisältöä hyödyllisenä

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa!

Ikävä kuulla, ettei sisältö ollut hyödyllinen

Auta meitä kehittämään sisältöämme

Kerro missä voisimme olla parempia

Softia.fi

Softia.fi:n avulla pystyt etsimään ja vertailemaan erilaisia yrityssoftia. Lue käyttäjien kokemuksia, tutustu uusiin työkaluihin ja valitse tarpeisiisi sopivin softa.

VIIMEISIMMÄT ARVOSTELUT

Käyttäjien kokemuksia

Oletko käyttänyt sovellusta? Kerro oma kokemuksesi alle!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Seuraa meitä somessa!

Pysy ajan tasalla yritysohjelmistojen viimeisimmistä trendeistä ja vinkeistä! Esittelemme somekanavissamme erilaisia sovelluksia ja ohjelmistoja sekä jaamme tietoa niiden tehokkaasta käyttämisestä.